aku lupakan dia

salam, hye semua , today aku nak cerita sad story la. huhu .
okay :)) . before tu, kena la senyum dulu okay .
hm , semalam, bersamaan dengan hari isnin, bersamaan dengan 6OGOS .
bersamaan dengan nuzul al-quran  :) . aku dilukakan :( .
salam NUZUL AL-QURAN :) lambat la pulak .


okay :)) , memey terlambat la kan .
hm , okay , malam tu aida lepak bilik aku , entah apa mimpi dia malam tu ,
huhu, rasanya awal tu dia just nak lepak. tertidur lak,
hihihihihi :)
penat borak letuww kot . hm ,
okay :)) . bila lepak-lepak dengan aida, paham-paham je lah kan , apa terjadi.
aku borak-borak macam la dengan dia .
hm , lepas tu bukak facebook tau .
time tu entah macam mana dekat tepi tu aku nampak nama 
saiful riszuan naik tau , lepas taggged picture mber aku sndri .
ea ? tp time tu , aku biasa je la kan ,
aku pun msg la mida, usik dia , cakap, wah , siput siap tag pic kau .
lepas tu , aku try la buka wall MIDA :) .
lepas tu aku tgk DP  siput tu muka mida . aku okay lagi .
aku langsung tak syak apa-apa wei.
aku langsung tak fikir apa pun :)) .
aku ingat nak usik je mida, sbb aku tahu siput mmg suka main2 cm tu .
aku tak syak apa-apa pun wei .
tiba-tiba mida send msg dekat aku :(.
"aliya , mida minta maaf , mida tak bermaksud nak khianati alia, mida tak serius pun  dgn siput ,
mida nak bagitahu aliya, tapi mida kecian sgt2 , mida cm nak nges jer nie, mida taknak
kehilangan alia sebagai kawan baik mida" .
?? . aku terkejut , aku tanya la kenapa ni ? aku tak kisah pun la.
aku okay je .
then dia reply lagi , 
"alia dah tahu ke yang mida dah lama kapel ?".
what ?? couple ??


serius wei, aku memang sangat terkejut , time tu aku rasa sedih sgt .
tapi sedihnya tak la sangat , sebab ade org kan ,
bila aida, atiraf dan nadirah dok gandingkan aku dgn N , 
so, kurang sikit rasa kecewa tu ,
tapi aku agak terkilan sikit, dan terdiam, serta-merta mood aku hilang , ah , aku mmg terasa sgt .
kenapa harus kawan aku sndri ? kenapa tak org lain ?
aku boleh sabar lagi bilamana airmata aku tak tumpah pun :)
walaupun mood aku dah sedikit terganggu ,
aku tahu mida serba salah dgn aku smpai dia taknak kwn dgn aku .
dia malu dgn aku , aku paham, aku pernah ade ditempat dia .
hm :)) tapi kawan kan ? macam mana pun dia kawan , aku takboleh biarkan dia .
kawan lebih penting dari kapel nie , wlopun hakikatnya aku mmg terluka .


aku sabra je , sebab esok tu pun aku ade pertandingan syarahan la .
so, baik aje aku lupakan soal siput tu .
tapi jam 4 pagi tu mida msg aku lagi , dia minta maaf, ya allah ,
rupanya mida dah kapel dgn dia sebulan dah wei ,
betapa terlukanya aku , aku benar2 terluka, sakit dan lukanya hati ak .
pandai bettul mida simpan rahsia, aku langsung tak syak .
ya allah, mida jugak kata dia syg siput , 
tapi dia tak mnegharap siput , 
ya allah , aku harus lepaskan insan yang aku tunggu dua tahun semata-mata untuk insan yg baru kenal dia sebulan , ya allah , adilkah ini ?


aku memang sangat terluka, aku tak sangka macam nie jadinya ,
tap sekurang-kurangnya aku bersyukur,
dgn jadi macam nie, aku ade sebab untuk lupakan siput ,
aku dah tak boleh terus tunggu dia , dia bukan ditakdirkan untuk aku .
bukan dan tak akan , dan aku pun dan pasrah . 
untuk apa kan kita tunggu org yg dah terang2 taknak dekat kita .
dua tahun aku tunggu dia, tapi cm nie dia balas dekat aku .
apa aku tak buat untuk dia ?
setiap kali dia minta tlg , aku mst bantu , aku tak pernah berkira ,
aku redha kalau dia takmahu balas perasaan aku, 
tp tolong la jangan buat aku macam nie , mida tu kwn aku .
kawan baik aku , kenapa harus mida ? takde org lain ke ?
aku tak salahkan mida, tapi, entah la. dah takdir kan :( 


semalam lepas solat tiba-tiba aku rasa rindu sgt dekat  siput , 
serta merta airmata aku mengalir , mula-mula skit, lepas tu ameeekkk kau ::))
aku menangis tersedu-sedu , sampai aku takboleh bercakap.
aku terlalu sedih dia buat aku macam tu .
aku ngadu dengan adawiyah , dia pujuk aku ,
tapi aku sedih , aku pasrah , aku terluka, 
aku menangis sampai aku tak boleh bercakap, telalu sedih hati aku .
entah mengapa aku benar2 rasa macam nak bunuh je siput ,
aku sedih sgt , aku terpikir kenapa dia layan aku mcm nie .
aku tak pernah lukakan hati dia , aku cuba buat terbaik untuk dia .
tapi kenapa cara mcm ni dia lukakan hati aku ., kenapa ?


aku cuba tenangkan hati , aku jumpa dak hani, aku lepaskan sedih aku dekat dia .
lepas tu ok dah la, aku mals nak sedih lama-2, 
saat ini , aku dah tekad aku akan lupakan dia . 
aku taknak pikir pasal dia lagi 
aku akan cuba lupakan dia , aku taknak dia lagi ,
hm , aku rasa dia bukan terbaik, 
N , dia pun bukan lelaki yg suka aku , tapi aku suka peribadi dia .
aku pun taknak mengharap sgt dia . sebab aku taknak terluka jugak .
okay la, aku lupakan siput !!!


okay la bye , nak amik air semayang and solat terawih . 
:)) . bye :))






No comments: