Bukan mudah nak lupakan seseorang

Hari ni aku rasa macam tak sedap hati , jiwa aku terasa kosong , seumpama penyakit kembali semula . err -- apakah ? 

Sumpah , memang bila dapat tahu dia sukakan Si Najah , aku dah tekad dalam hati aku nak lupakan dia walaupun aku tahu aku tak cukup kuat . Aku tak nak membebankan orang sekeliling aku yang terpaksa nak layan aku sebab aku asyik cerita pasal dia .

Tapi bila aku nampak dia , aku rasa terbang semua perasaan benci yang bertandang dalam diri aku . Ye , memang aku bencii , tapi bila tengok muka dia , aku rasa sayang , bukan aku nak tapi ia datang sendiri. Bukan aku mahu , tapi ia umpama mengejar . okayy , Ayat over tu . err --

Aku tak boleh nak tipu diri aku sendiri . Perasaan aku bukan mainan . Aku tak kisah pun kalau dia nak permainkan aku ke , atau whatever je la . Aku langsung tak kisah . Sebab yang utama bagi aku adelah nampak muka dia setiap hari itu, dah kira cukup dan bagus untuk aku . Alolo , jiwangnya ayat . Okay , ni pengakuan ikhlas nie , aku memang tak kisah , hatta dia benci aku pun , aku tak kisah . Apa yang penting , hari-hari aku dapat tengok muka dia . Cukup ! aku bahagia .

Entah kenapa malam nie , jiwa aku kacau je . kosong . Kenapa kelas Asas Komputer Batal ? you know ! aku sangat tak suka sebab aku tak dapat tngokk muka dia . okay , aku tahu ayat aku nampak mcam gedik . tapi ini lah kenyataan . Aku kalau boleh dah tak nak sesiapa dah . Tapi aku amat terkecewa sedikit apabila Masa kelas BI tadi ..jeng jeng ..

Masa kelas BI tadi , dia ade usha Najah . err - sakitnya hatiku . eh ? Layakkah aku untuk berperasaan macam tu . nampak macam err -- annoyingg kan ? ye aku tahu , tapi aku sape je nak elakkan perasaan itu , aku tak mampu . aku tak larat nak buang rasa tu ,andai sahaja aku punyai Kuasa , aku nak je buang perasaan ini supaya kelak dan kini serta selamanya aku tak tersakiti oleh perasaan yang macam ini ! . sangat menyebalkan ! 

hm . Aku cuma boleh katakan selagi aku mampu tunggu , aku tuggu . kalau aku tak mampu , aku akan unduru diri . aku juga manusia , Sampai bila je aku boleh bertahan . Tapi i.Allah , aku masih mampu bertahan . Untuk kekawan , satu je permintaan aku . Jangan minta aku lupakan dia kalau aku sendiri tak nak ! :) 

No comments: