RIndu lagi !



Perkara yang aku benci hadir dalam hidup dan hati aku ialah merindu orang yang langsung tak rindu aku. Aku benci betul dengan perasaan ini .

Kenapa orang lain mudah je nak kawal perasaan rindu ni , tapi aku susah sangat ? Kenapa aku susah nak kawal atau buang je perasaan rindu ni ?  Kenapa ? kenapa ?

Ni duduk baru lepas uruskan hal Budak lelaki majmuah aku nak datang Melaka. Aku tolong lah Safwan booking kan hotel untuk dorang tidur nanti . Dah habis booking semua . Aku dapat rasakan yang dia tak kan datang melaka tu  nanti . Aku dapat rasakan sebab Hari tu Safwan cakap dengan aku doa-doa lah dia pergi sekali.

Huh ! tolong berhenti berharap Alia. Kau yakinkan diri kau yang dia tak akan join bebudak ni pergi Melaka. Tapi aku nak tengok dia . Aku dah rindu tahap gaban nak mampus dah nie ! Aku cuma nak tengok muka je pun jadi lah . err . Parahnya dirimu wahai Alia !

Rindu ni bukan boleh buat main . Sedap-sedap nak buang nak ambil , mana boleh . Ade orang jadi gila sebab rindu . Tapi aku tak la. setakat sewel tu cukup la. ekeke . Macam tadi aku baru baca satu statemetn dak Si Afnan update . Rindunya alahai !

Rindu itu mampu mengubah perasaan benci menjadi sayang, sungguh indah jika diri dikurniakan rasa rindu kerana rindu itu satu anugerah. Anugerah terindah yg mampu membawa kebahagiaan walaupun awalnya menderita.

Kata-kata tu memang indah . Tapi aku ni ? bahagia ke akhirnya ? Tak pun . Sekadar aku yang syok sendiri . klaa baii . Malas nak taip lagi

No comments: