my first novel. guys, please get one ya

Alhamdulillah,

Novel pertama #bukansementara dah selamat diterbitkan. Syukur sangat ke hadrat Ilahi atas rezeki ini. Novel aku ni tak pernah sekali pun aku harap dan berangan ianya meletup macam novel lain. Tapi cukup la orang yang mendapatkan novel ni berpuas hati dan boleh terima.

I also a reader.

Aku faham kadang-kadang kita boleh terima novel tu, kekadang kita tak boleh terima and sometime kita macam 'not bad' la novel ni. Cerita yang sama tapi masih boleh dibaca dan boleh dihadapan malah boleh diterima oleh segala lapisan masyarakat.

Aku cuma harap orang boleh senyum dan merasai kesedihan walaupun mereka tidak menangis atau ketawa terbahak-bahak. Bagi aku cukup mereka kata, 'oh, cerita ni okay la', dari aku dengar 'tak best langsung'. Aku pernah macam tu juga and i was think 'ergh, why publisher boleh terima cerita dia ni? bosan gila'.

But now, when i become a real writer, aku tak harapkan orang berkata begitu pada naskah yang aku buat sampai jam 5 pagi tak tidur. Sekarang baru aku menyesal kutuk novel orang. not easy la nak buat semua ni. Aku takut gak orang kutuk novel aku .. haha.. jangan dibalas ya sikap buruk aku dulu.

Actually, sekarang pun ada sikit-sikit, but i try to throw them out. haha.

One good news that my second novel will release soon.. maybe 2.. 3..4..5.. bulan lagi.. But, i think paling cepat pun bulan 12 nie, doa-doakan la ye.

Guys, please siapa yang baca post ni, tolong la dapatkan novel #bukansementara ya. Itu karya pertama saya. Jadi korang kena la support saya ye. Bagi saya tunjuk pada semua orang, yang aku juga boleh jadi hebat atas bakat aku sendiri.

on my foot.

er, akhir kata, aku cuba maju selangkah. maju dalam apa? erm, cooming soon la kan. tunggu dah settle semua hal, insyallah aku akan umumkan. Ada impian kecil di usia muda. Moga dimudahkan.. Target hmm.. everything settle dalam 2 bulan paling lama.

pray for me guys.

passt... kalau broken english tu sorry la.. actually, aku ni tengah nak improve english aku...nak yakin menulis dan bercakap dalam english... haha...


make sure, ada satu naskah dalam rumah korang ya. Boleh dapatkan di www.october.my dengan harga diskaun iaitu RM21 free postage. Kalau boleh jangan la pinjam or jangan bagi pinjam ke orang lain. Thanks guys. Kalau sudi please share ya. Blurb or sinopsis ada di fb Alia Ali Ahmad ( gambar novel ni)

3 comments:

TunSha Ayunie said...

tahniah ya :)
bercita2 jugak nak jadi novelis... tapi dalam mood buntu... memang takde idea laa... haha

♥ AE ♥ said...

Wahh , tahniahh . Brapa RM novel tuhh ? Free untuk sayaa xD haha , jokee . Kat kedai buku keluar lagi tak ? Nak baca sinopsis tulisannya kecik . Hehe .

Eda Johari said...

tahniah... pernah terlintas nak buat novel pasal hidup sendiri tapi mengarang dalam otak jaa sampai sekarang. hahahaha