Percutian ke Turkey ( Part 3 )

A short trip to dubai
Turkey Part 1
Turkey Part 2
Turkey Preparation

Ya Allah, aku tak sangka begitu banyak update aku yang tertangguh. Sepatutnya ada beberapa tempat yang kena update dari tahun lepas tapi tergadai.

So,

Doakan lah cepat-cepat sikit update sampai ke penamat. Penat gila kot tunggu nak update kekadang masalah internet kekadang masalah gambar kkadang masalah malas. Itu major !

Jadi kita sambung seterusnya.. Ni sambungan part2

Jadi selepas kita pergi tempat-tempat yang banyak gila jenis manisan dan segala mak nenek dan menghabiskan agak banyak ya duit disitu. Maka kami dibawa makan tengahari ala buffet. Makanan dia memang banyak nak mampos tapi air dia kena bayar. Kau rasa ? HAHA,

Kita bukan sejenis yang tahan tekak dengan makanan dorang tu. kau bayangkan nasi dia dan macam kuah kacang dal aku rasa, baik makan chese cake dia sedap nak mati tahap bangun semula.


Sebenarnya ada gambar makanan yang dikatakan banyak tu tapi buat masa ni folder tu tak boleh buka tak tahu atas dasar apa. Mungkin atas dasar grrrr sakit hati betul kenapa lah tak boleh buka. Nanti bila dh boleh buka, aku akan tunjuk beberapa makanan yang sempat snap.

So lepas tu kitorang kena gerak pergi ke tempat yang buat jubin atau marmar ataupun hiasan pasu yang dibuat dengan tanah liat dan dihiasi dengan cantik.

Namanya Cappadocia Seramik. Mujur Fahmid ada tolong amikkan gambar. Selain boleh beli seramik dalam ni korang boleh jumpa anak lelaki owner yang nsem sangat sampai i rasa nak datang balik and melamar je dia walaupun dia kalut cakap english. Takpe asalkan baka anak-anak aku comel. kahakhakahah.



 Ya Allah, aku tak faham kenapa dorang ni gigih sangat bergambar mcm ni tapi memang cantik sampai aku rasa jeles. Kenapa aku takde masa ni? sebab aku sibuk ushar mamat turkey nsem tu.


Kalau bab bergambar bagikan dekat dia sebab dia adalah pemenang. HAHA, sampai gaduh2 haritu masa kitorang kutuk gambar dia edit level2 filter instagram je.

Image may contain: 1 person, indoor


Aku rasa kalau makcik-makcik mak-mak dapat pergi tempat cm ni mahu berdarah hidung dorang sebab lawa-lawa comel dan mmg perhiasan rumah-rumah sangat. Kalau bukan sebab aku single mingle memang dah lama aku beli benda alah ni. Tapi sayangnya aku miskin, jadi tengok jelah mampu.


Yang atas ni spesis nenek-nenek tapi mujur la dia fikir duit dia takde kalau tak mahu dengan kedai-kedai sekali dia beli. Memang dia minat benda alah ni untuk bagi ummi dia. Anak soleha uolls.


Mujur ada gambar dengan barisan jodoh-jodoh tak jadik. HAHA, yang anak owner tu yang kiri depan sekali. Kalau korang kata tak nsem , sah korang ada ketumbit kat mata. Kahkah.

Selepas pergi tempat ni, kitorang gerak amik gambar dekat lembah-lembah yang dinyatakan pada post sebelum ni Boleh refer link dekat atas sekali. So, yang ni boleh enjoy gambar je ek.

Image may contain: 1 person, standing, sky, mountain, outdoor and nature

Mungkin background gambar-gambar ni lebih kurang je sebab masa ni musim salji. So ni la antara kekurangan musim salji tapi kelebihan dia tetap lawa. Cuma tu lah semua putih je lebih kurang. kalau musim bunga mungkin best gak tapi aku tetap nak gi musim salji jgak ! HAHA. 




Tips : kalau nak gambar lawa gila korang panjat dekat atas tu lepas tu terjun. HAHA kidding*


Kemain seronok awek-awek jordan ni bergambar ya. Rindu pula ttbe dengan kekecohan orang-orang utara. 

Image may contain: 4 people, people smiling, people standing, sky, mountain, outdoor and nature

Walaupun dalam gambar ni Omar tidur tapi kami tetap akan masukkan gambar ni sebab siapa suruh dia tidur time-time sejuk ni? Lain kalau ada selimut. 


Sebelum berakhir amik gambar dengan aweks jordan sebab esok tu dah tak jumpa lagi sebab dorang nak pergi ke pamukkale pula. Disebabkan dorang, kitorang ubah fikiran sebelum ke bursa singgah jap ke pamukkale. Ada apa dipamukkale? Tunggu dulu.. Kisah hot air ballon x habis lagi...


Aku terpaksa redha gambar ni aku jadi gajah yang dikelilingi si kecil semut api. Benci betul aku macam rasaksa. 


Ini adalah team kitorangggg yang naik satu van untuk jalan-jalan di cappadocia. Terima kasih semuaaa, lols!

Kedai ni memang murah. Apa nama kedai ni? aku pun tak ingattttt HAHA, Tak silap aku cappadocia blaa blaa. hahaha sumpah tak ingat tapi sebab kitorang kawan ngan adik owner dia,jadi dapat la bodek2 kasi murah. 

Lepas tu kitorang on the way lah balik ke hotel semula. Jadi masa tu dh petang dan nak masuk maghrib jadi kekwan aku ada la sempat snap gamba dikelilingi hot air ballon waktu senja. So layannssss .

Image may contain: one or more people, sky and outdoor

Subahanallah, lawa ya rabbi.

Tips ; Orang turkey ni sangat peramah walaupun kekdang mcm nak ajak gaduh. So korang tawarkanlah sebabanyak mungkin sampai dia tak kasi tu memang tak boleh lah tu. Dorang suka belanja cai. Lepas tu tukar duit turkey dekat istanbul sebab capp sangat mahal. 

Better pergi Capp pergi last sebab nanti keterujaan nak jalan-jalan di turkey akan turun bila capp tempat paling best sudah dijelajahi paling pertama. 

Total guna : RM100 exclude shopping ( terpulang pada diri sendiri )

No comments: