Review filem Secret Superstar

Haiii selamat malam--
Baru lepas balik tengok wayang cerita SECRET SUPERSTAR yang dilakukan oleh Zahirah Wasim ( dari filem danggal ) Meher Vij ( jadi mak dalam bajrangi baijan ) dan juga Amir Khan. Bohong lah korang tak kenal Amir Khan.


So, guys, ni nak review sikit pasal cerita ni.

Amir Khan memang sayang giler dengan bakat Zahira Wasim ni kalau korang tengok dalam promot dia tu bukan main ag.

Cerita ni mengisahkan seorang budak perempuan yang bercita-cita untuk menjadi seorang penyanyi. Mak dia antara orang yang paling support dia dari kecil tapi bapak dia memang tentang habis-habisan. Selalu pukul mak bapak dia sampaikan mak dia takut gila bila dia nak jadi penyanyi.

Sampai lah dia nak join satu pertandingan menyanyi sebab nak dapat laptop and internet percuma satu tahun tapi disebabkan bapak dia garang gila. Dia kuburkan je angan-angan dia. Esok tu mak dia hadiahkan dia laptop hasil dari jual mas ( ada kisah sebalik ni ) kena tgk kalau nak tahu.

Jadi bermula dari internet tu, dia viralkan suara dia dekat utube tapi pakai purdah sebab tak nak orang tahu siapa dia. Yelah, kalau bapak dia tahu yang penyanyi tu adalah dia, memang mati dia dikerjakan.

So, dia fames diserata India and Shakti Kumar ( Amir Khan ) masa ni adalah artis yang banyak gosip dan dia punya pelaburan dalam seni banyak merundum. Jadi dia approach budak ni jadi artis bawah dia. Mula-mula budak ni tak nak, tapi dsebabkan tekanan hidup dengan bapak dia. senyap-senyap dia fly ke India dan buat rakaman lagu.

Jadi kisah ni menceritakan macam mana remaja India yang nak kejar cita-cita namun dihalang oleh bapa. Bila ayah dia nak bawak dia pergi Arab Saudi sebab nak kahwin kan dengan lelaki sana. Sedangkan dia dah syok dekat budak sekolah dia yang banyak bantu dia. Crita ni memang first class lah sebab kelakar, sedih dan penuh kasih sayang.

Kasih sayang antara mak-anak. antara orang luar, antara peminat dan artis dan artis-artis. Macam mana mak dia makan hati dan akhirnya buat keputusan untuk fight untuk anak dia. Mungkin ada babak yang klishe tapi kebanyakkannya ini adalah realiti di India. Watak semua orang menjadi termasuk adik kecil dia.

Highly recommended!

Rating : 9.5/10

No comments: