Trip to Krabi ( Part 1)

Perancangan dalam 3 minggu hanya disebabkan pergi Midvalley try cermin mata hitam dengan topi pantai. Terus berangan nak pergi Krabi. Dan tak sangka perancangan tiba-tiba itu akhirnya menjadi. Ya Allah, tak sangka sangat.

Lagi tiga mingu nak pergi ad promo plak pergi krabi dalam 120 RM, so terus rembat ah. Jadi bergerak la kami pagi tapi I tak ingat jam berapa. Yang pasti wealls naik grab / kwn hantar pergi ke KL sentral and amik bas ke KLIA2.

So albermula lah kisah kami tu. Kalau nak pergi Krabi ni takde benda penting sangat nak ingatkan. Kalau ada, korang fikir lah sendiri malas nak ingat balik dah lama trip ni.  Tahun lepas bulan 9 kau rasa?

Kami pergi empat orang. Masa ni pagi-pagi dalam jam 6 pagi tak silap. Muka pun sembap lagi masa ni. kuang kuang.

Lepas dah check in so berlepas lah kami ke krabi. Sampai awal juga lah dalam 11 mcm tuh. Dari aiport ke hotel dalam kol 12 smpa. Dr KL kitorang ada request untuk check in awal tp sebabkan tu bilik family tak banyak so terpaksa tunggu orang sebelum keluar dari bilik tu.

Masa niWardah dan Kak Aisyah baru sampai kitorang naik flight yang berbesza sebab masa ni gaduh haha takde la gurau je.

Kami sangat beruntung untuk gambar sebab kak esah sejenis rajin gila nak amikkan gambar walaupun gambar macam ni.

Baiklah, berbalik semula kepada hotel. Di Krabi kami tinggal di hotel Baywatch Boutique Hotel Ao Nang. Bagi kami ok selesa dan berbaloi dan cantik hotelnya. Kami bayar sorang RM180. untuk 4 hari 3 malam.

Masa tu aku sampai dulu dengan syg shahidah awal. So disebabkan hotel kitorang betul-betul dekat dengan pantai. Jadi kami jalan-jalan lah sekitar tu. Orang kata, amik hotel area ao Nang sbb mmg meriah tak kira malam ke siang.  Jalan-jalan pekena dia punya banana coklat pankcake. Smuanya halal insyallah.
Tak ingat lah apa beza dua perisa ni. Rasanya coklat je.. ahh ingat dah beza dia coklat ngan nuttela. Ingat pun akhirnyaaaa...
Hari pertama tak buat apa sana sebab semua memaisng penat dan banyak jalan area sini je. Lepas melantak penkek ni pkul 2 baru dapat masuk hotel citenya mmg tidur lah sbb kak esah dan wardah tak sampai lagi. Ni lah biliiknyaaaa...

Dalam pkul 4 lebih akhirnyaaa mereka berdua pun sampai ke hotel Alhamdulillah... nak tengok wajah ceria mereka ? Nahhhh!
 Lepas tu Kak Aisyah dan Wardah pula sambung tidur. Kesudahnya memang tak pergi mana pun petang tu. Malam lepas siap apa semua kitorang aim nak pergi makan kat tempat yang orang kata wajib datang kalau ke Krabi. Sedap dan berbaloi lah walaupun bayar mahal siikit. BAMBOO HALAL SEAFOOD.

Macam-macam kami order tau. Ni tak amik full sbb bila semua makanan dah sampai terus makan je. Sbb memasing lapar woii.

Inilah rahsia cantik sis ni walapuun tudung keremot tapi confident tu kena ada yang kawan-kawan.
 Kami dihadapan kedai ni kalau korang duduk area tepi pantai jauh juga lah nak berjalan tapi takde lah jauh sampai patah kaki. Sekadar merungut je .sekali je kitorang makan kat sini bukan tak sedap tapi nak jimat duit kahkah.

Lepas balik dari makan tu, kitorang just jalan-jalan je kat tempat ni dan juga membeli lagi penkek sampai perut meletup. haha, tapi mmg kat sini syurga makanan lah. Kami pergi singgah 7e beli roti and air untuk mkan esok hari untuk breakfast.

And kitorang survey juga untuk beli pakej ke pulau. So akhirnya kami dapat juga beli dengan harga 1700bhatt sorang. Bagi kami murah lah setelah survey semua tempat. Tu termasuk 7 island makan boat dll serta hari ketiga ke kolam mende ntah dengan naik gajah. Kiranya tu pakej untuk 2 hari lah 1700 tu. Nanti yang setersnya sy cerita di entry yang seterusnya.
Jumpaaa nanti ya sbb malas penat nak taip dan mlas nak ingat balik. Tunggu ada mood nak paksa otak ingat balik, baru I update baru okeh!

1 comment:

Anonymous said...

Nice post. I was checking constantly this weblog and I'm inspired!

Extremely helpful information specially the last section :) I
take care of such information much. I used to be seeking this certain info for a
very long time. Thanks and good luck.