aku ni kerja jugak la cuti sem nie..

assalam . almaklum la kan , saya nie dah cuti sem. dan bermula lama kan :) hm .so, saya akan cuti selama sebulan lebih la kan . hiihii , rasa lama sangat , rasa nak balik kelantan lah ! ha, btw , hari tu PIALA MALAYSIA , kelantan jadi johan weh ! sukanya ! haha , well , bukan sebab dia aku sokong kelantan. tapi memang dah lama aku sokong kelantan ! sebab walid pon sokng kelantan . TAHNIAH okay!



bila cuti ni aku takde ppe nak buat . aku bangun tidur jam 12 tengahhari tu pun ummi kejutkan , kalau tak kejut aku pun tak tahu pukul berapa agaknya aku nak bangun, okay, sebenarnya aku ni kenapa ye ? kejap guna saya, kejap guna aku ! okay lantak lah kan . ape2 je lah okay

hm , lepas bangun tidur macam biasa lah kan aku akan kemas rumah dan makan pagi beserta tengahhari lah kan , hehe , lepas tu aku mandi , dah mandi aku layan facebook sampai petang , jam 6 aku akan angkat baju, kalau rajen la, hm lepas tu aku tgk drama kesayangan aku , uh HAN SHENG dan ZHENG NAN :) hehe .

dalam jam tujuh siap mandi mengaji , lepas tu aku main game sampai la kol berapa solat isyak lepas tu layan facebook, lepas tu tidur , cam tuh la esok paginya :) . huh ! memang tak boleh jadi manusia lah kan , hakhak . so, memandang kan walid memang ade bukak kelas mengaji dan fardhu ain dekat sebelah rumah aku nie ha, dan memdangkan ustzahnya cuti bersalin, so, walid suruh la aku ganti mengajar . tak banya pun gajinya .,
ade dalam satu hari 15 ringgit  dari jam 3 sampai 5.30. hm ,kkdang PASTI pun aku ganti jugak , GANTI SATU DUA HARI JE..same harganya 15 ringgit dari jam 8.30 sampai kol 11 :)


okay la kan, aku bukan nak sara sesiapa pun, cukup la aku nak buang2 duit tu, hakhak . okay ,aku nak cerita ssikit lah kan , bila aku mengajar bebudak kan, mmg hilang sabaw la dibuatnya , tetapi kelakar. aku adelah suka sorang budak ni, namanya imra, ya allah , comel sangat . umurnya enam tahun . kalau perempuan aku suka iman dan umairah , umurnya empat tahun , dua2 comel. tapi imran ni nakal sangat tapi cerdik budaknya .


ade sorang budak ni nakal sangat , pantang aku tak pandang dia , dia mula lah berjalan , namanya ilham, dia ni mmg sangat la nakal, suka bercakap berjalan , bermain , tp budak kan, kena la sabar, tapi aku kena la garang sikit kan , haha , ummi suruh rotan je dia, tp aku tak berani la. hakhak . anak orang kan .  aku takut la. walaupunn budak tu dah biasa kena pukul , hakhak, ilham umurnya enam tahun same dengan imran, ya allah , comelnya imran tapi imran ni malas nak mengaji walapun dia pandai, kkdang HILANG Sabar jugak aku.


kkdang tu kan , bila aku tgh ngajaw budak lain,,, bebudak ni mula lah kan berkumpul satu tempat, baik perempuan baik lelaki, same je , dorang main2 lah ape2 je , bercerita ke, bincang kerja sekolah ke, dak ilham, lokman , imran ni cukup degil, dah la berkumpul, bising lak tuh kan , lepas tu yang lain pun same , haziq ke, danish ke, semua same  dgil , yang permpuan pon same, bila aku dah hilang sabar, aku  libas rotan dekat meja semua diam, paling best , aku baru je bangun semua dan berterabur lari balik meja masing2 , hakhak.lucu okay .aku acha2 je tu . HIHI.



geram tau , tapi kan bila tgk dorang mengaja . alalal , comelnya jari kecik dorang tunjuk huruf alquran, egram sangat !, lagi2 iman , iman tu palingg halus dalam kelas, dia tu comel sangat, bulu matanya lentik, kalau dia ambil airr semayang kan, aku tgk dah macam dia mandi je , basah kuyup. tapi umairah selalu datang dekat aku bila aku cm lebihkan iman, bila aku pakai kan iman telekung, nanti uamirah pon datang suruh aku pakaikan , haha, bila aku berborak dengan iman, nanti umairah pon datang duduk sebelah aku berborak same, haha , 


tapi dugaan tul, memang snagat mengantok, dan letih layan budak2 yang banyak kerenah dan degil tapi best :)  dorang best dan cerdik. aku suka :) aku harapp dorang berjaya lah kan, dan ingat dekat aku lg.ade yang panggil aku ustzah, ade panggil aku kakak , tak kisah la mana2 yunkkk oi :) comel sangat tgk dorang mengaji dan sebut aliifff baaa taaaa 





okay la sampai sini sahaja coretan saya . kbaaiii 
 okay lah , tadi ade snap pic mereka , ni la iman, imran dan jugak umairah..


No comments: