saya cuba jugak berubah

assalamualaikum .. hari nie dah habis tiga paper lah kan , tauhid yang membuatkan saya sangatlah pening kepala, akhirnya dah habis jugak ! tapi ade benda yang sangat saya kesalkan . kenapa lah saya boleh lupakan maksud USULUDDIN ! . ergh , saya kecewa sangat lah! kenapa saya tak cuba ingatkan bebetul , ya allah ! saya sedih sangat! .

sebab tu tadi saya hantaw je kertasnya , saya memang banyakk tak ingat , saya pasrah je , puas saya cuba ingatkan maksud USULUDDIN ! tapi tak boleh , penat saya selawat, saya istighfar , macam2 saya buat , tapi saya tak ingat , sebab tu saya redha je , saya serah pada allah :) . saya betul2 tak ingat ! ..

hari ni akak datang bilik saya , dah lama dia tak datang bilik saya . err, dia ingat saya marah dekat dia kot, ha la dah la mnggu lepas saya balik melaka, saya tak bagitahu dia ,bukan saya tak mahu nak bagitahu , akan tetapi saya tak terpikir pon nak bagitahu dia ! . err .

dia ingat saya kecik hati sebab dia banyak tegur saya ! er, tak la akk , sebab akk masih cuba menerima saya , saya cuba jugak berubah !, akk je paham saya ! kat sini ! akak tak pksa saya cuba berubah , tp akk harap saya berubah !. kalau macam nie barulah akk mmg nak saya berubah , seseorang tu tak boleh nak berubah terus je macam tu ..



kalau macam orang lain seboleh2 nak paksa saya berubah ! ,ye saya tahu niat mereka baik , tapi  ,tolong la jangan suruh saya buat tu buat nie , sebab HANYA nak menjaga nama BAIK UM NilamPuri, Kelantan. kalau awak hanya paksa saya jaga aurat at sini . macam mana saya dekat luar ? so, saya tetap same , tak ade bezanya awak paksa saya ! saya hanya tutup aurat di APIUM !


saya tak suka awak sibuk-sibuk hal saya , saya rasa awak seolah-olah meletakkan syarat untuk pakaian di APIUM . bukan dalam harian  hidup kita semua ! . islam itukan mudah ! tak semestinya tutup aurat tu pakai tudung labuh , err, MACAM-MACAM nak tegur , okay finee , saya yang salah ! . tapi minta maaf la pada seseiapa yang tersentuh atau sakit hati dengan post saya nie , err . saya cuba berubah , tapi bila jdi macam nie , ade mulut-mulut tupai nie , malas lak ! kekdang bila bnyak org mengata , saya jadi hilang semangat !, kbaaii , hujan dah mula turun , kang internet MATI lak !,kbaii

bezanya antara kita , saya bukan pakai baju kurung atau jubah duapuluh empat jam, dan saya bukan tudung labuh sangat-sangat , tapi saya masih amalkan tutup aurat  cuma selagi peraturan diketatkan , selagi tu saya suka langgar . 

*saya nak nasa jadi milik saya. ttbe je , HIHI 


No comments: