Cinta pandang pertama tu macam mana?

Kalau dulu berbicara pasal cinta pandang pertama, aku rasa macam tak masuk akal je. Tambah-tambah lagi aku pernah baca satu novel ni, dia memang kutuk habis perempuan tu tanpa dia pernah jumpa. Tang sekali tu dia dikenalkan oleh adik dia dengan perempuan tu, terus terpaut.


Katanya .. cinta pandang pertama.

Dalam otak aku tertanya-tanya jugak, ada ke cinta pandang pertama ni? Macam iye-iye je wujud. Idok la percaya aku ni. Iye la, kita bukan kenal. Sikap dia kita tak tahu lagi macam mana pulak nak suka kan.

Kadang-kadang rasa tu kan cinta pandang pertama ni macam fairy tale jerk. Alaaa, pernah tengok tak cerita barbie atau cite The Mermaid tu. Macam tu laa...Cinta pandang pertama ni sebab kecantikan nie.

Tadi aku post dekat facebook. Thanks to seorang siswa UM nie sebab bagitahu sesuatu yang aku tak pernah tahu pun selama ni. Serius ! aku memang tak pernah tahu pun benda ni pasal cinta pandang pertama ni.
cinta pandang pertama ni ada tiga. Pertama cinta kerana kewarakannya. Kedua cinta kerana nafsu semata. Dan yang terakhir cinta kerana buatan orang. Maksud disini buatan orang tu bantuan jin la.

Masa tu aku membulat jugak la mata tu. Aku tak pernah tahu pun hokeyyy. Agaknya kalau aku tak post benda tu kesudahnya pun aku tak tahu rupanya cinta pandang pertama ni ada segala macam jenis.

I asked him. Macam mana cinta pandang pertama kalau kita tak kenal orang tu berdasarkan kewarakannya? Katanya.. bial seseorang tu warak atau alim. Dia ada tarikkannya yang tersendiri. Sebab tu kita akan suka dia walaupun kita tak kenal dia.

Macam mana pula kalau penampilan dia bukan seperti seorang yang warak? Dia biasa je.

Katanya mungkin itu nafsu? What ? Omgggg !!

Aku tanya lagi.. macam mana pulak kalau cinta pandang pertama berdasarkan nafsu?

Katanya mudah sahaja. Berdasarkan nafsu ianya macam serupa la gaya cinta monyet. As we know, cinta monyet tu kan kejap je. Senang kata ianya macam mainan hati la. Ape orang kata .. muda-muda ni hati suka berubah kan.

Tapi aku perlukan jawapan yang tepat dan padat.

Mungkinkah cinta pandang pertama aku ini hanya nafsu atau cinta monyet ? Aku sendiri tak dapat nak kesan atas sebab apa aku jatuh hati dekat dia. Awalnya ak rasa juga cinta monyet kot, tambah-tambah lagi masa tu hati aku tengah berada untuk seseorang. Tapi semakin hari-semakin lain rasanya.

Just follow the flow. Kalau betul ini hanya cinta monyet, satu hari nanti aku tetap akan mampu lupakan dia. But i hope he not my cinta monyet.kbaiii

'insyaallah, kita akan ditakdirkan bersama'

2 comments:

Cik nadya said...

cinta kerana nafsu da byk la. kalau dia ikhlas insyaAllah kekal hingga cinta halal dan hingga ke syurga =)

Anonymous said...

Wujud ke?