JALAN-II carik pasal

HALLO !
assalamualaikum..apa khabar anda ? .. jumpa lagi la kita kan . hari ni aku ada story mory ngn korang . semalam aku pergi TESCO CHENG yaw. aku pergi sana sebab akak aku ada mesyuarat kat sana. mesyuarat untuk pogram "kem anak solehah". so, aku dengan anak buah aku yang berumur 11 tahun jalan-II lah kat situ . mula-II kami makan dekat KFC. sedap tuh~ jangan jeles U~ hehe . tapi kan ada satu aku tak puas HATI . aku baru abis sekolah kan .and aku ni pula masih penganggur terHORMAT!! . so, opcoz lah aku tak ada duit kan .


aku memang la kalau boleh tak nak berkira. tapi akak aku tu takan lah tak boleh pikir. aku mana ada duit nak kasik goreng sumer makanan kat KFC tuh . aku ni lah yang terkial-II kene belanja anak buah aku tu. dia yang bawak , aku lak yang kene belanja. tapi aku kene ikhlas kan juga hati ni kan . so, sekarang aku dah ikhlas walaupon agak sdikit terkilan. tak pe AKAK ! aku dah ikhlas kan oke .


so, masuk fasa kedua lak. time aku jalan-II  dekat dalam TESCO uh . aku singgah kat kedai buku lah kan . aku singgah tengok-II NOVEL . aku ni peminat novel. penulis yang aku MINAT ialah SITI ROSMIZAH dan juga DAMYA HANNA. DAMYA HANNA ni aku minat sebab dia hasil novel BICARA HATI. novel yang paling aku giler2 kentang minat ah. aku suka watak tengku shahran tuh . dia memang panas baran , tapi dia penyayang dan juga romantik. aku paling suka sebab tengku shahran tuh mempunyai kening lebat . I LOVE it. waa~ . aku tak boleh la nak cite pasal tengku shahran. nanti aku boleh jadi giler yaw !! . haha , sebab aku sedang mencari tengku shahran aku .siapa lah agaknya kan ?


my superb,.. I LOVE u . . 
haih ? dah bersimpang lah pulak dengan apa yang aku nak cakap tadi. kembali kepada topik UTAMA oke ! .


aku punya belek-II NOVEL "cinta si uda dan dara" . kaler pink novel tuh . aku belek jer , tanak beli sebab fulus tade maaa... then aku pon jalan jer lah dengan anak buah aku tuh . Kami pergi kedai nset pulak. nak tengok nset BLACKBERRY la. berkenan lah pulak. haha . aku tengok-II lepas tuh aku pon letak lah tangan atas cermin tuh .


"kak alia, akk beli ker novel tuh ? masa bila akk beli?". tetiba anak buah aku cakap.
 dah sah la nie. aku teramik novel tuh . tade sah-II lagi lah .memang sah pon . adui. aku tengok kat tanagn aku . dup. dap. dupa dap. macam mana ni ? aku takut , karang mesti orang tuh pikir aku nak mencuri. ALLAH selmatkan aku . alhamdulillah lah anak  buah aku nampak. buatnya kalau orang tuh yang nampak. aku lah kene ke BALAI.. malu-II . hehe ,. aku terus suruh anak buah aku pulangkan .sumpah beb ! wa memang takut tahap mati time tuh . nak luruh jantung waa BEB ,, lu apa tahu ? haha


terima kasih ya ALLAH ! kau selmatkan aku . tuh la alia..sape suruh kau dok tak ikhlas belanja orang . kan tuhan dah uji. eeeehh~ cerita tak abis sampai sini sayang oi. aku pon jalan sekali lagi kat kedai nset . apa pulak kali ni ? alamak !! baju !!!! . hah ! aku ada beli baju kemeja 2 helai tau . dah tetinggal kat mana ntah . dah cuak ni. macam mana ni ? dah la beli dua pasang lak tuh . aku pon cuba cari kat kedai-II yang aku pergi . huh ! TEKA ?? kat kedai buku yang aku pergi tadi rupanya . adoii! apa cuai sangat ni ALIA oii ? aku amik baju tuh . dan blaa terus . 


MACAM-MACAM .. . .


pengajaran la ni kan .lepas ni pastikan tak ada ppe kat tangan uh sebelum pergi berhijrah ke tempat lain . pengajaran untuk hidup aku .sebelum pergi ke tempat lain . kita kene buang segala yang pernah terjadi kat tempat kita . jadikan ia satu kenangan kalau kita tak mampu miliki.. bukan semua kan kita boleh miliki..macam cinta juga.. kita kene buang segala kenangan cinta lama sebelum berlaih ke cinta baru. kalau tak padah la...
 oke.. STORY MORRY tamat !

No comments: