Review Dendam Orang Mati


Tajuk : Dendam Orang Mati
Pelakon : Lisa Surihani, Fizz Fairuz dan Miera Liyana
Keluaran : KRU studius
Tarikh : 23 Oct

Semalam dok godek instagram ternampak Lisa Surihani post pasal cerita nie. Terus teringin nak tengok. Walaupun cerita ni agak tergempar sebab si Miera Liyana berseksi dalam ni, tapi itu bukan tujuan asal aku tengok. Sebab dan sampai dekat wayang baru aku perasan si Miera Liyana berlakon and baru aku sedar cerita ni la yang dok gempar si Miera Liyana ni seksi.

Okay,

Cerita ni mengisahkan Lena (Lisa Surihani) yang baru tersedar dari koma. Macam-macam kejadian menimpa diri dia. Dia sering diganggu di flat rumahnya yang bertingkat 4 tetapi telah ditukar menjadi 3A sebab bagi kepercayaan orang cina, 4 membawa kepada kematian.

Shahrul ( Fizz Fairuz) ni pula berkahwin dua dengan Min ( Miera Liyana) . Memang berjaya gila bawa watak perampas ah. Memang aku sakit hati gila dalam wayang ni.

Lena ni sering dihantui dengan bayangan anak dia Afiq dan sering berlaku macam-macam dekat rumah dia. Paling sakit hati, laki dia dah tahu dia tu macam tension, tapi laki dia sibuk nak luangkan masa dengan bini kedua. Biasalaaa.. menghasutkan..

Lena ni pula kahwin tak dapat restu bapak dia. Selama ni Lena ingat suami dia yang bagi dia makan yang kononnya ubat penenang rupanya racun. Suami dia tinggal dengan bini kedua dekat rumah peninggalan bapak si Lena ni tanpa pengetahuan Lena. Kiranya laki dia ni nak rebut harta si Lena ni la.

Kisah ni macam banyak kisah psiko. Triller pun boleh tahan. Memang kerja aku dok menjerit je dalam tu sampai terhantuk-hantuk kepala. Bagi aku memang seram dan sangat mendebarkan ditambah pula sound bagai nak pecah gegendang telinga.

Seriously, memang best ah citer dia. Cite ni pula mengelirukan kita semua. Sebenarnya siapa yang jahat dan siapa pula yang baik? Siapa yang bersalah dan siapa dipihak benar?

Kisah ni sebenarnya berkenaan dengan diri kita sendiri. Keyakinan dan keberanian dalam bermain dengan emosi. Kisah ni nak suruh penonton sendiri yang bagi anggapan siapa jahat dan siapa baik. Jawapan pada tangan masing-masing.

Aku boleh bagi 4.5 bintang ah cerita nie. Superb terbaikkkk

Jum tengok !

1 comment:

Cik nadya said...

wahhhhh mcm best.. nak tgok jugek.. hehe