Dugaan ini Untuk Kuatkan kami

Assalamualaikum. syukur masih bernafas. hari ni merupakan hari yang berlalu umpama mimpi. bukan mimpi dilamar oleh si Dia . bukan juga si Dia membalas perasaan aku. tapi mimpi apabila si adik yang aku sayang telah menconteng arang ke muka kami sekeluarga.


ye, tiada siapa yang sangka perkara ini akan berlaku . tiada siapa yang duga perkara ini akan berlaku, dan tiada siapa yang mahukan perkara ini berlaku. perkara ini bagaikan mimpi yang begitu menakutkan aku, yang begitu menghancurkan hati aku . Allah , ku sebut namamu.

minggu lepas , sewaktu aku sedang bersuka ria dengan temanku, aku menerima panggilan dari ummi. kami berborak meceritakan soal faiz daniah yang jatuh basikal sehingga dia terpaksa jalani pembedahan kerana terdapat darah eku diotaknya. memang sangt dugaan. nampak kecil kan ? cuma jatuh basikal, tp  siapa sangka sampai dia ditolak ke HKL .

lebih memilukan . si abang , atau abang kepda faiz daniah, merangkap anak buahku, ditahan polis kerana disyaki mencuri, mencuri barang motor. Allah , aku benar-benar terkejut, aku benar-benar tidak sangka. dah abang ni mukanya nampak baik, aku bukan nak cakap dia jahat, tp ianya benar2 membuatkan aku tak dapat tidur memikirkan adekah semua ini benar ?


untuk hari ini, sewaktu aku sedang makan dengan ummi, ummi cakap yang beliau tidak dapat ak call adek aku. ummi kata dia risauu samade dua kemungkinan , adek aku kena cekup dengan polis atau dia ade apa2 dekat tempat mencing.

waktu aku dengan ummi makan semua tu, ttbe kak long datang , dia cakap yang abang bukhari kena tangkap polis. actt cam nie .. abang bukhari atau abang ayie ni adelah abang kandung aku . tapi mungkin kami tak duduk same jadi kami tak berapa rapat dan aku jarang cerita pasal abang aku . kiranya yang kena tahap polis ni anak buah aku, adek aku dan abang aku . :'(

ya Allah, hati aku luluh saat tahu semua ini . aku sedih dan kecewa. asalnya kak long kata acap yang hantar msg kata abang ayie kena tahan polis . tp sampai sekrang acap tak balik, dan call dia tak angkat, mungkin dia juga terlibat !. iam so sad !

hati aku hancur sangat bila tahu semua nie , aku rasa nak nangis , masa tu tangan aku dah sejuk dah . aku nak nagis, tp aku tahu hati aku kuat , selagi aku boleh tahan airmata depan org, selagi tu aku masih kuat. aku tak suka nmpak lemah depan org, biarlah aku nak nges pun memalam nanti. hihi .


walid tak pergi langsung balai polis tu, so, sekrang kitorang langsung taktahu apa-apa berita, sumpah, saat aku menulis blog ni memang langsung takde satu pun mutiara yang tak berharga jatuh dari mata aku , namun hati aku remuk dan hancur. aku rasa airmata ini bagai hendak gugur, namun aku harus tahan dan sabar.

aku terbayangkan adek aku disana. macam mana keadaan dia, aku kesian , tp hati aku sakit, kenapa walid tak jengok dia langsung ? dia dan abang aku dituduh bersubahat dengan dak abang sebab mencuri, ya Allah , kenapa semua ini harus berlaku. hati aku sedih ..

aku taktahu nak cerita dekat sape. aku hanya mampu bgtahu je dekat aida dan aishah yang adek aku kena tahan polis, tp takde ppe pun , dorang buat tak endah je . cm taknak tahu je . takpe la. sekrang aku bukan kawan baik aida, sekrang aku bukan yang terbaik buat aida,, aishah pula mmg ptt dia buat aku cm nie, sbb aku layan dia teruk ..



aku sedih , ikutkan aku malas nak update blog, tp aku taktahu pada siapa aku nak luahka kedukaan hati ini. sebab tu aku luah dekat blog je ... ya Allah , memang benar, kau uji kami kerana kami sudah terlalu banyak menikmati nikmat mu. kami terlalu alpa dan lupa padamu. kami terlalu jauh darimu .

Ya Allah, andai dugaan ini yang membuat aku , keluargaku, serta yang terlibat kembali bersujud adamu, kembali semula kepadamu, aku redha ya Allah, kau kuatkan dan cekalkan hati aku . amin . aku rindu adek dan abang aku, aku nak tahu keadaan mereka... kenapa boleh jd cm nie ? kenapa?

kenapa? takde benda lain ke yang lagi baik bole adek dan abang aku buat, takde keja lagi baik ke anak buah aku tu nak buat . ya Allah, peliharalah aku dari semua ini . amin ..


No comments: