Final exam around the corner


Mood : Final Exam and everyone become overstress. Ya like me too.

Kalau bila dah study week ni semua orang akan study and suasana akan sunyi gila. Maybe sebab belajar atau ramai yang ambil peluang balik rumah belajar dekat rumah.

Terpanggil nak buat entry pasal final sebab nak share pasal study group.

I just like... er.. macam ni.. aku memang tak boleh nak masuk dengan study group.

Membeer aku ada buat study group and dorang ada ajak sekali tapi aku tak boleh nak join sebab aku memang tak boleh nak join.

Of course I have my own reason.

first, kebiasaannya kalau aku study group mesti akan jadi gosip group. Lagi ramai lagi ada orang nak study lagi seronok nak berborak.

Paling-paling pun berjaya 30 minit awal je. Lepas tu hancus lebur lah.

Second, kebiasaan kawan-kawan aku ni cerdik so dorang amat mudah masuk nak study while me terkedek-kedek. Kalau dorang dah berbicang and aku tertinggal takkan dorang nak tunggu berjam2 hanya sebab nak bagi aku faham. Kesian kat orang lain kan. So aku tak boleh nak catch up.

third, Aku tak boleh kalau dah study sesama mesti la ilmu masuk sama kan? But if my markah sangat teruk dari geng yang berstudy dengan aku, mesti aku akan frust gila. Aku akan down sebab study sesama tapi aku nya markah teruk.

Why?

HAHA, so biar aku study sorang jadi kalau markah aku teruk I have my own reason why my marks too worst. maybe sebab aku tak study sesama and so on. Senang cerita alasan nak sedapkan hati je lah. HAHA.

fourth, Aku malu orang tahu yang aku belajar. Like... Seriously.. aku malu sangat orang tahu aku study. peoples be like.. "Perghh Alia study laa.. best student" . Padahal..

Sebab tu kalau ada orang dalam bilik aku, aku akan main2 and aku akan tunjuk kat dia aku tak study atau study ala kadar je. Aku akan study selapas semua orang tak ada. sebab tu sometime i need some privacy. Lagipun aku ada alasan yang sama takut kalau orang tahu aku study tapi result hampeh.

malu kot.

Aku rasa tu je kot alasan aku.

Mungkin yang last aku memang tak boleh nak study ramai-ramai kecuali ianya amat memerlukan.

Aku tak tolak study group. Aku layan juga cuma aku bukan pen- study group yang setia. Kalau masa tu mood aku okay, aku boleh je join tp mood aku lebih tak nak lah.

Alhamdulillah and harap sangat pointer sem ni naik.

Tak tahu kenapa takde mood nak study. macam hampeh je untuk sem ni. Rasa tertekan sangat. Huargahhh !

No comments: