Asam pedas sedap versi melaka di KL

Bismillah,

Alhamdulillah tadi berakhirnya paper yang pertama dengan rasa sedikit hampa kerana soalannya agak susahlah jugak. Soalan senang adalah soalan teerakhir jer.

Sebelum exam perut aku memang  jamah apa-apa and mula lah aku dah lapar nak-nak aku gi teroka gambar makanan and tiba-tiba hati terdetik perkataan asam pedas.

Terus aku google kedai asam pedas yang sedap dekat area KL ni,

and hasil jumpanya adalah

ASAM PEDAS MELAKA dekat setiawangsa.

Details

http://asampedasbest.blogspot.com/

Restoran ini di Jelatek, Tmn Setiawangsa, KL.
Lokasi berhadapan Pejabat KRU berdekatan Stesen LRT Taman Setiawangsa.
Dibuka jam 11 pagi hingga 11 mlm setiap hari kecuali hari Ahad.
hubungi : 03-425 25 645 atau 012-228 1112


Kalau malas nak drive naik je LRT and betul-betul dekat dengan LRT setiawangsa. Korang turun je LRT setiawangsa terus nampak kedai tu warna putih.




Harganya kalau korang nak ambil satu set ( nasi + ulam + ikan masin + telur masin + asam pedas ( pari , tenggiri , daging ) RM 11

Kira okay la sebab asam pedas dia memang masakan orang melaka. memang sedapp cukup masam cukup pedas. Ha.. masa aku tulis entry pun terliur aku terus. Aih !

Basah keyboard aku terliur padahal baru makan siang tadi.

Dasar !

Tapi serius memang sedap sangat nak-nak jenis aku kalau teringin aku akan pergi cari masa tu juga walaupun duit tinggal kenangan jerk.

Alhamdulillah dapat merasa asam pedas tu.

And terjumpa Elfira Loy lagi. Gambar ? takde pun sebab malas ah nak ambil. Tak caya cuba tanya Elfira ada tak dia jumpa perempuan muslimah ayu soleha tiga orang siang tadi. Mesti ada, dia siap jeling kitorang makan apa. Teringin lah tu !

So kalau nak try asam pedas versi melaka dekat area KL cer try. Memang sedap sangat.

3 comments:

PeRdU cINta said...

Akak PC pernah juga makan di situ..mee goreng dia pun sedap dik..

Ika said...

Bestnyeee!

Nabihah said...

Wahhh..... syoknya. Kena bookmark ni hihihi :) baca review yang best2 pulak tu

(Walaupun saya duk negeri sembilan sempadan melaka haha)