Mendaki ke puncak air terjun gunung ledang

Alhamdulillah minggu lepas, selepas habis Dinner Jabatan Syariah Undang-undang, iolls terus gerak balik melaka.

Yang menariknyaaa ( tak lah menarik sangat sebenarnya, choiii ) Ada Nisa and Aina ikut. Macam biasa Husna dah kerap datang so tak menarik dah. HAHA.

Sabtu gerak pagi tu terus sampai Melaka dalam jam 10 lebih macam tu and tu first time aku rasa aku bawak paling laju sehingga aku hanya perlukan 1 jam sahaja untuk sampai ke Melaka. Terkejut kot sbb mengantuk kot tu pasal aku tak boleh bawak slow.

Toksey dah buat lagi lepas ni. Takut. HAHA.

So hari ahad tu rancangan family, a big family nak gi Sagil dekat Johor tu. Alaaaa tipu la hampa tak tahu yang dekat dengan Gunung Ledang tu.

Nothing special sebenarnya sbb tempat biasa mandi air terjun and berkelah bagai. Tapi yang membuatkan aku nak update sebab ni adalah first time aku mendaki gunung okayyy. Mendaki air terjun sampai ke puncakknyaaaa uolls. FIRST TIME tauuu sebab last pergi masa aku darjah berapa entah tu pun hujan. Sejak tu tak pernah pergi k!

Ketaqqq lutut akak oi! tertinggal punggung kat belakang.

K, tak lawak !

Memang heaven gilaaa la mandi air terjun sebab sejuk walaupun lepas tu akan kena gatal-gatal terutama jenis kulit aku yang agak sensitif yang akan kena gatal2 hampir seminggu kauuu.

Ingatkan akak sedar aku ajak panjat gunung sikit-sikit je rupanyaaa sampai ke puncak and aku 2 kali kot rehat sedangkan yang lain semua dah sampai. Penatt oii nak bawak lemak yang degil ni. Pancit aku dengan akak sepupu aku.

At last, kitorang sampai juga dekat puncak !

Huarghhh ! Tak menyesal daki sebab cantik sangat and nyaman and air dia sangat bersih and lawa gilaaa kot. Siap ada mamat-mamat main gelonsor dekat batu-bata tu. Comeeeyyy je tengok.

Peliknyaaa aku yang mudaa ni bagai nak nangis tobat tak nak naik dah. Tapi ada makcik2 ni atau aku kira tahap nenek kot boleh steadyy je naik tak de muka letih. Cis !

Ini tidak adil !

So gais... Lets enjoy dengan gambars.


Okayyy ni memang air dia jernih sangat sampai korang boleh nampak tangan iolls. Sejuk dia tak payah cakap la cuma lambat nak feel sejuk tu sebab dah berpeluh pecahkan lemak.


Dah sejuk-sejuk praktis nak jadi beruk pulak. Banyaaakk benda boleh buat kenapa harus perkara ini yang dipilih. Sebab bestt




Gambar-gambar ni diambil supaya untuk menampakkan pada airterjun yang deras mengalir. Rasa macam nak lorot je dekat situ tapi belum kahwin lagi.

Plesss la, dosa pun banyak lagi :'(


My girlsfriends. Lobanggg hidungmu tetap menjadi pojaaaan hatiku.


So itu masa kali kedua berhenti sebab pancit. So kita snap gambar dulu. Gais korang kalau stress ke hapee ke boleh datang sini daki sampai puncak lepas tu bertambah lagi stress korang sebab penat menanti puncak dia tak muncul2. 

But at last korang akan " Wow ! lepas stress korang dengan automatik.

Tamat takat sini. Jumpaaa lagi. Harap ada yang baca agar aku tak syok sendiri. HAHA.

But its okayyy boleh tatapan anak cucu nanti. Muachhhooo

No comments: