Biar Kau yang terakhir

Aku terima kekuranganmu . Aku janji aku akan menjagamu . aku janji akan menerima segalanya. aku janji aku setia padamu . Aku janji aku tak akan mengeluh . Aku janji aku akan setia bersame membantumu . Aku janji hanya kau selalu dihatiku.

Allah , Allah , Allah . aku rasa mencintai dia , terlalu banyak perkara bodoh telah aku lakukan . Maksudku bukanlah aku telah menyerah diri aku pada dia . Tapi aku telah banyak melakukan perkara bodoh hanya kerana nak mendapatkan dia . Allah . Aku mencintai dia setulus hati aku Ya Allah . Aku ingin menjadi pendamping hidup dia .

Seandainya aku ditakdirkan berjodoh dengan dia , aku ingin sekali menjadi insan yang membuat dia ketawa dan tersenyum. Aku ingin menjadi penyebab dia melemparkan senyuman. Aku ingin menghapuskan luka dia . Aku ingin menghapuskan duka dia . aku ingin menjadi insan yang banyak membantu dia . aku ingin aku segalanya dalam hidup dia .

Aku mencintai kekurangan dia . aku ingin menjadi pendamping hidup dia . aku ingin dia yang terkahir dalam hati aku . Ye , memang aku ingin dia yang terakhir. Aku sama sekali tidak mahu ada lagi yang lain yang akan hadir dalam hidup dan hati aku . Tapi seandai sahaja Allah sudah tentukan itu , aku redho dan pasrah .


Bila lihatkan wajahnya , aku rasa tumpah kasih dan cinta pada dia . Aku ingin menjaga dia ketika dia sakit , aku ingin membuat hatinya berbunga saat masaalah sedang datang menerjah dia . Aku ingin berada disisi daat dia memerlukan seseorang . aku ingin menyumbang saat dia memerlukan sesuatu . Aku ingin memasak makanana kegemaran dia . aku ingin segalanya . aku ingin mencium tanyanya . memegang pipinya . aku ingin menjadi yang Halal buatnya . Ya Allah , dapatkan kau makbulkan permintaan hati aku ? Layakkah aku ?

Ya Allah , aku terima segalanya yang ade pada dia . aku tak akan mengeluh sedkit pun . aku terima kesusahan hidup dia . aku janji . Ya Allah , apa yang perlu aku korbankan untuk mendapat cinta dia ? apa yang perlu aku buat untuk mendapat secebiss kasih dia ? aku sanggup lakukan apa sahaja , agarkan dapat lihat dia bahagia disisi aku :'(


No comments: