menyesal akan sesuatu

Bilamana kau sudah mula sukakan seseorang, maka luahkan la apa yang dirasa agar kelak satu hari nanti tak akan terbit rasa menyesal dalam hati. Penyesalan adalah perasaan yang sungguh menyakitkan.

Terfikir sejenak.

Seandainya satu hari nanti kau sudah suka kan seseorang, maka luahkan la apa yang kau rasa supaya tak akan timbul rasa menyesal satu hari nanti. Hati manusia ni kita  sendiri tak boleh nak tembak. Ia rahsia tuan badan dan Allah.

Jadi kalau rasa dah suka, terus terang je supaya si dia tahu. Kalau kena reject pun atleast kita tak merasa sesal sebab kita dah kompem tahu suara hati dia. Macam mana tiba kita terus berundur sedangkan sebenarnya si dia suka pada kau?


Kalau orang suka kau?

Kalau orang suka kau dan kau pula suka dia bagus ah kalau macam tu. Kau tunggu apa lagi ? Luahkan je la apa yang dirasa. Jangan nak simpan sangat boleh tak? Seksa hati orang tu tau.

Kalau orang suka kau then kau pula langsung tak suka dia. Kau diam apa lagi? Kau jangan nak seksa hati dia boleh tak? Tolong cakap terus terang dengan dia yang kau tak ada hati dekat dia and pleaseee berundur. Itu lagi baik kan dari menunggu bulan jatuh ke riba.

tears* Rasa macam kena kat batang hidung sendiri.

Yes..yes.. Kalau tak suka aku kenapa diam je? Kenapa tak terus terang dekat aku supaya aku ni boleh move on. Aku ni bukannya robot pun. Kalau terus terang tu kan bagus sekurang-kurangnya aku dah ade jawapan untuk soalan yang aku tanya hari-hari.

Tak payah la aku nak menunggu lagi. Buang masa aku je kan. Selagi orang tak bagi kata putus selagi tu aku jenis menunggu je sampai terus terang tang tang yang dia memang dah bersama dengan orang lain baru aku akan berundur. Itu pun undur tarik tali balik. Gilaaaa

Aku cuma minta satu je. Satu je tak banyak pun. Aku harap sangat beritahu la aku yang kau tak suka aku agar aku tak tunggu kau lagi. Tolong beri aku kenyataan supaya aku boleh berundur. Letih ni bukan letih lepas berlari. Letih sangat bila usaha kita hanya sia-sia.

Yes..yes.. Usaha aku nampaknya macam sia-sia. Apa aku buat dia langsung tak nampak dan apa aku nak seakan tak direstui alam.

Aku patut beralah dari dulu lagi tapi degil sebab esok bila bangun pagi aku semangat balik.

Mom.. pray the best for your daughter

'insyaallah,kita akan ditakdirkan bersama'