Bercuti di Kedah

Masa cuti midsem hari tu family guwe ada rerancang nak ke Langkawi kedah. dah lama dorang rancang. Ada la dalam dua bulan sebelum tu. Selagi tak pergi duk cerita je dekat kedai. Hari-hari.

Makanya, tiba la saat yang dinanti. Hari jumaat semua keluarga mula bertolak ke kedah dulu. Kitorang kumpul dekat Yan, Kedah tempat sorang akak sedara aku ni duduk. Kebetulan dia buat kenduri kan. Jadi jumaat tu kitorang kumpul situ dulu.


Aku pulak tak balik Melaka. Dari Kelantan aku naik bas terus ke Kedah. Samai Sg Petani ada makcik aku yang dah sampai ni tolong amik kan aku.

Malam tu buat aktiviti sendiri. Bapak aku gerak dari Melaka kol 7 malam tu. Dia sampai sabtu pagi tu.Tapi pepagi lelagi kitorang dah gerak gi mandi air terjun titi ke titian hayun. Aku pun tak ingat mana satu namanya.


Ha.. Ni la kerja bapak aku. Takde kerja nak carik kerja. Suka sangat mengaco cucu buah dia si Adilah yang baju pink tu. Budak tu lak memang takut dengan bapak aku.


Entah apa la yang ditengokkan tu Cik Yah oi dengan Cik Bada oiii. Khusyuk tengok gambar sendiri weh !


Lepas je memandi ni semua , balik ah rumah. Dalam jam 12 macam tu kitorang dah gerak keluar dari Yan nak gi Jeti pulaks.


Memase ni ada kat depan lorong nak masuk rumah sedare. Sementara tunggu kereta lain kan kita bergambar la dulu kan. kiki


Gemokkkk iolls. HAHA . Tu la dak Adila yang walid suka sangat sakat tu kan. Dah la cute comel pulak tu.  Alahai !

Maka bermula la berjalanan kami bergerak ke Jeti kemudian ke Langkawi. Tapi kisah tu aku citer dalam entry lain la. Sebab panjang sangat pula nanti. HAHA. tak syokkkk. kbaiiii

1 comment:

aswa leyla said...

syok nye mandi sungai . da lame leyla x mandi sungai .