Jodoh pasti bersatu

Olaaalaa. Assalamualaikum uolls.

Bukan semua boleh menunggu. Kekadang aku sendiri tertanya sampai bila aku boleh menunggu? Adakah hanya seketika atau selamanya?

Kadangkala aku rasa letih gila, kekadang tu pula rasa macam watchaaa semangat giler weh. Aku boleh cakap sekarang aku akan tunggu dia sampai hati dia terbuka untuk aku. Tapi sampai bila je? Hati itu Allah yang pegang. Sebab tu orang kata kalau cinta seseorang minta pada Allah. kuncinya hanya pada Allah.

Ya rabbi ,
Satu je pinta aku supaya kau tetapkanlah hatiku untuk terus merasakan perasaan ini sehingga dia dia dapat rasakan perasaanku ini. Kau tetapkanlah hatiku sehingga kami bersatu hingga akhir hayat dan kau tetapkanlah aku untuk setia disisinya.

Tapi ,
Itu semua takdir Allah.  Aku cuma hanya mampu berdoa dan meminta tidak sesekali aku mampu menetapkan perkara itu akan terjadi. Aku manusia bukannya tuhan.


Aku tahu seadainya dia bukan tercipta sebagai jodoh aku satu hari nanti perlahan-lahan Allah akan tarik rasa cinta ini. Tak kan selamanya Allah akan membiarkan aku begini. Akan hadir seseorang yang ingin meraih cinta aku. Bukan aku yang mengejarnya.

Semoga orang itu adalah kamu juga. Amin.

Allah , semaikanlah rasa cinta dalam hatinya sepertimana aku mencintai dirinya. Tetapkanlah hati kamu berdua sehingga ke pintu syurgamu. Allahurabbi. Mungkin kau jodohku..

'insyaallah, kita akan ditakdirkan bersama'

No comments: