Nasi punya pasal, bangla dapat nama




Alkisahnyaaa minggu lepas pergi bukak puasa dengan familyyy da babombbb. Gituwww.

Lagi beberapa minit nak azan..

Kak, isi nasi

Dengan sopan alsantun dengan bersifat budaya timur *la sangat. Lalu, aku mengisi nasi dalam pinggan walid. Nasi yang tak terlalu banyak dan sikit. Lalu, aku serahkan pada walid. Tiba-tiba..

Kau ingat ni anak kucing makan? *Kata walid yang memang tak biasa makan nasi sikit.

HAHA. Aku gelak besor dengan adik beradik lain. Aku terus amik pinggan tu dan aku tambah nasi bagi banyak dan penuh. Kemudian, aku serahkan pada walid.

Nah, I dah tambah. Ni nasi bangla *Aku dah geram. Tapi masih gelak.

Bapak aku terus gelak besar dengan ayat aku.

Alkisahnyaaaa dua minggu lepas pulak. Ish, aku ni ceghita tak ikut turutan tarikh betui la. Lantak la, aku dah tertaip baru teringat. Malas pula nak betulkan.

Kak, isi nasi untuk acap *kata umi pula.

Lalu aku pun isi la nasi dengan banyak sama macam biasa dia isi. Adik aku ni makan tak bertambah. Jadi sekali dia makan, dia akan isi penuh ah. Alaaa.. bak kata bapak aku macam bangla makan. Haks.

Mak aku hulur balik pinggan tu dengan berkata..

kau ingat ni bangla makan ke?

Adik aku sengih, aku bantai gelak. Aku buang sikit nasi pas uh aku bagi balik dengan berbunyi..

Nah.. ni orang melayu makan *geram. Aku hulur balik pinggan yang dah bebaki sikit.

Adoi.. Aku pun pelik, ada juga beza orang bangla, anak kucing , orang melayu makan. Macam-macam hal la bapak and mak aku nie.

Alkisahnyaaa yang ketiga pasal bawak kereta.

Letih la nak bawa kereta. Nanti siapa nak bawa kereta.

Alaaa.. akak boleh bawa kereta la. walid ingat akak tak power lagi ke? *Aku mendabik dada.

Huh ! Tak kuasa aku nak bagi. Kau bawak kereta macam keling dapat motor

Erk? apa kaitan kereta dengan motor?

HAHA, walid bawak kereta macam kera dapat bunga. 

*Terus bapak aku gelak.

Lawak atau tidak, hanya aku merasa lawak sebab tu aku coret disini. Aku tidak pernah memaksa sesiapa membacanya. Jadi terpulanglaaa. Sebab aku merakam dialog dalam blog. Sekian..

1 comment:

Cik Nadyya said...

hahahahaha adoiii lawak sgtt..

macam macam gelaran. kucing la bangla la keling la.. adoiii..

sporting family laa.. indahnyaa =)