Teaser #5 Bukan Sementara


Kereta mewah dipandu laju menuju ke kampus Farisa. Afiq menuju ke tempat biasa yang selalu Farisa menunggu dirinya. Hatinya lega apabila ternampak kelibat seorang gadis yang sedang duduk menyangkung.
Huh ! nasib baik tak hilang. Kata Afiq dalam hati.
Nasib baik tak hilang? Hey Afiq. Budak tu menunggu kau dari siang tadi macam orang gila, kau cuma fikirkan nasib baik tak hilang? Apa punya manusia lah kau ni.
Kereta diberhentikan betul-betul dihadapan Farisa. Farisa terus berdiri memeluk tubuh. Afiq membuka tingkap.
“Masukla..apa tunggu lagi..”. Marah Afiq.
Farisa mengesat airmata yang jatuh. Macam tu je dia cakap dekat aku? Tak ada minta maaf ke cakap lembut ke, terus dia marah je. Dia ingat aku ni tak ada hati ke?
Aku macam orang gila tunggu dia dari siang tadi, seorang diri macam puntianak dah, dia sampai je boleh cekodok dia je marah aku macam ni?
Dasar lelaki tak ada hati dan perasaan. Marah Farisa dalam hati.
“Kau nak masuk ke tak nak ni? Kalau tak nak.. aku jalan dulu”. Afiq bersuara lagi.
Tanpa berkata apa-apa, Farisa terus membuka pintu kereta. Tapi bukan pintu depan, sebaliknya pintu belakang. Dia duduk dan hanya mendiamkan diri.
“Eh-eh..macam bos pula nak duduk belakang. Kau duduk depan sekarang”. Arah Afiq sambil memandang kearah Farisa.
Dengan perasaan geram, Farisa keluar dan duduk didepan.
“Ha..macam tu la. Asal kau tak balik lagi?”. Afiq tidak menggerakkan kereta lagi. Wajah isterinya dipandang.
Diam.
“Iam asking you. Asal kau tak balik je siang tadi? Asal kau mengada-ngada sangat nak aku yang ambil kau? Kau memang sengaja kan nak susahkan aku?”. Afiq sudah mula membebel.
Farisa masih seperti tadi. Dia hanya memeluk tubuh dan tidak bersuara.

“Kau dengar tak aku cakap ni?”. Afiq naik berang.

No comments: