andai sahaja..

belajar dari kenangan lalu . HAHA  . aku dah cakap kan tak nak jatuh hati kat sape-sape sebelum masuk Um nie ,hm  . aku dah janjikan hanya akan setia pada siput walaupun dia tak nak dekat aku . kenapa semuanya jadi lain ? tak suka lah weh !  mana janji-janji aku tu ? :'( 

tuhan tu maha adil .maha mengetahui apa yang terbaik buat hambanya .

sumpah semalam aku terkejut sangat bila aida kata dia tension sebab aku suka dia . okay , aku tahu aida akan betulkan ayat aku , bukan tension sebab aku suka dia , tapi tension sebab semua org usik aku dengan dia . okay ! same je lah kan , kalau tak wujud watak aku , mst dia tenang je . aku nie mmg menyusahkan orang . bila la aku nak senangkan orang .

aida minta aku lupakan dia , buang perasaan tu , ye , itu pun aku cuba lakukan , dan dalam post aku sebelum nie , aku dah janji nak lupakan dia , tapi siapa aku ? aku tak mampu . makin hari aku rasa lain perasaan dekat dia . walaupun aku tak pernah bercakap, bergurau atau apa pun , tapi aku rasa bahagia , cuma kadangkala ade rasa terluka tu .

kalau ikutkan , jangan nak fikir sangat pasal dia , aku lagi banyak benda nak kena selesaikan , dengan assigment (walaupun dah siap) . hm dengan hafalan alquran lagi . benda tu lagi penting , tp hal dia lah sealu ganggu aku . kadang-kadang aku takut sangat . aku tak tahu kenapa aku takut kehilangan dia ,. aku tak layak nak rasa macam tu . 



bila aku bayangkan siput kapel dengan kawan aku sendiri , memang aku kecewa , aku takut untuk kali kedua nie aku akan rasa benda yang sama . aku tak mahu ! malam tadi aku tak datang kelas tafaqquh , aku duduk menghafal , tetiba aku bayangkan kalau dia jatuh hati dekat salah seorang kawan aku , aku takut ,  aku tak dapat nak gambarkan keadaan aku time tu , tapi aku tak boleh bongkak , semua nie takdir allah .


aku harus akur kalau apa yang aku takuti akan berlaku , semua nie rancangan ilahi .ade yang baik disebalik semua nie , jodoh ditangan tuhan , kalau dah memang jodoh aku takde dengan dia , nak buat cm mana , aku tak layak , 'perempuan yang baik untuk lelaki yang baik , ' sedangkan aku ? aku jahat , aku tak soleha , aku alim . aku tak pakai tudung labuh ,aku memang tak layak. aku harus akur dengan takdir .

andai sahaja siput tak hancurkan hati aku , pasti aku tak macam nie :'(

No comments: