broken human

perkampungan orang asli , eh silap , rehlah di perkampungan orang asli di kok lanas kelantan dah pun berakhir , hm, so, syukur la kan  , apa yang aku dapat dekat rehlah nie , rehlah nie dapat mengeratkan lagi hubungan antara aku dan budak kelas la kan , haha .  contohnya cm mustaqim , haha , aku tak habis2 dengan wak mus tu , hihi , bukan ape , dia kan ak ustad , so,  aku suka la usik dia , jd bila aku bertegur dgn dia rasa teruja la sikit kan . hihi ,

okay , kitorang sampai dalam jam 7 la kan , okay , lepas tu macam biasa la kan . hm , aku nak cerita la serba sedikit benda yang melukakan hati aku weh . malam tu bagi2 kump kan . aku satu group dengan sufi jihad dan kamarul , hm , time sufi duduk tu, aku dengar mereka pangil-panggil machang(nasa) , orang panggil dia machanggie atau machang la... and whatever la.

hm , aku dah tersentuh jap, hm. aku sabar lg la. lepas tu setiap fasi kena kenalkan diri kan , ttbe time sufi kenalkan diri , dia sebut nama bapak dia zawawi kan , kamarul ulang balik, nampak sgt dia nak bgtahu nasa, hm , so, aku la yg bodoh kat sini , sedih weh ! malam tu jugak time nak tidur sufi datang dekat aku , dia kata ade benda nak cer pasal nasa,

dia cerita , time tu dia tengah jalan sengsorang , ttbe nasa ade kat tepi tu ,nasa nyanyi lagu , ' sufi kau hilang dipandangan , ...' . hm , lepas tu dia kata , 'sufi, pandang la sini' . hm HAHA . hancur weh hati  aku bila sufi cerita macam tu , haha , ak mmg tak sangka nasa cm uh jugak , usha gak sufi kan , padan la muka ak , hm , sedih weh bila tahu cerita tu kan , tp aku tak salah kan sufi tak salahkan nasa jugak , dorang berhak , hati mereka kan , aku cuma menumpang dan mengganggu je . :) smile okay .

hm , malam tu aku taktahan sangat , aku ternangis la jugak , aku bukan saje-saje weh nak nangis , tp aku taktahan , kalau ikutkan , aku tak nak dan tak ingin nges sebab lelaki , tp aku ni cuma insan biasa , aku tak larat weh , aku sedih , aku jugak tahu erti terluka , aku jugak tahu rasa sakit hati , mula2 nak tidur dan ternges , ttbe tak tahan kan , so, aku keluar dari bilik nges dekat luar , hm , sengsorang layan perasaan lgi bestkan , malam tu ak tekad nak lupakan dia , but , ape terjadi esok hari ?

hm cintaku datang lagi , cewaaah , mmg aku terluka malam tu , tp esoknya , semua nya kembali normal , aku kembali semangat untuk terus simpan perasaan dekat dia weh , aku pikir balik, lantak dia lah kan nak minat sufi , aku lak punyer suka la nak ade hati dekat dia , bukan ak paksa dia balas perasaan ak pun , kalau dia ni , aku tak paksa pun , alangkah siput yang dua tahun aku syg pun aku tak pernah pksa dia balas perasaan aku , apatah lagi nasa yg baru 3 bulan kan ,tipu la kalau kita taknak org tu bls perasaan kita , tp aku tak paksa. kalau ade jodoh , ade la kan , i,allah . tp ak ttp dengan hati ak dan berdoa agar dapat miliki hati dia .

hari kedua tu kan , kitorang ade keluar gi tesco, apa korang perlu tahu kan , dari aku start sampai , aku lagsung tak jamah ape2 makanan, aku takde selera, akku buan takde selera sebab hal nasa dengan sufi tu , tp aku tak biasa la. ha, bila ak keluar tesco sbb nak beli barang tu , ape lagi , aku gi ah makan dekat food court , makan nasi goreng cili padi  sedap beb :) perhh , lapaw  giler. aku minum air sampai 2 , air milo ais dengan 100 plus kan :) grr keyang :)

hm , malam tu kitorang ade makan-makan maggie aw,, ukhti yang belanja , perhh ,sedap giler dapat makan maggie sekali sekaler kan , hm , tapi aku mls nak basuh pinggan weh , hihi , tak tahu la ape khabar pinggan tu  , hm , sebelumm tu ade makan mee goreng , aku ade beli dekat teco kan , bungkus , so , makan la ramai-ramai , ye , mee dia sangat la manis , err, sakit jiwa raga aku  .malam tu jugak buat kek batik kan , hm , lawak je husna dengan ukhti , bukan main tamak lagi nak makan kek tu , huhu , rasa mereka cm tak cukup je , lepas bukan main dia syg kalau kek batik tu jatuh  haha , lawak giler, husna la paling banyk makan , hihi , sorry husna comel :p hihi..

malam tu jugak ade pogram muhasabah diri , dorang tutup la lampu , mula-mula tunjuk video ibu lahirkan anak cara oparate , hm , sakit weh , walaupun dah tgk banyak kali kan , ttp ade rasa nyilu tu , hm , lepas tu dorang buka video azab alam kubur , mak oii , terkejut den , seram sejuk dibuatnya , aku terus peluk aida weh , aku betul-betul takut , aku tutup telinga habis la. kalahkan adek-adek , hihi , ade sorang budak pengsan la , lepas tu kan ,nasa yang tolong ubatkan , hihi , dia baca ayat ape ntah , lepas kejap lagi budak tu sedar, ahh nasa ,! aku jadi giler nie kang , huhu, aku suka kau weh , ahaha.

hm , esok tu cm bosan sikit , sebab takde pogram, pogram takde sebab , peserta ade jamuan hari raya , kitorang join la sekali kan , dapat makan sate tau , air coctail , air sanquick , perhh ,sedap giler weh , tp aku dan ajk makanan kena basuh ayam , naseb baik la jiha  and ukhti amikkan  makanan , dpat la merasa , tahu jiha kan terminum air jihad, mirza, fuad and kamarul , er, lepas tu aku lak minum , aku tanya ukhti tu cwan spe , dia kata pmpnnyer , perhh , dah sampai ostel bru dia bgtahu tu cwan budak laki ,kurang ajar!!!! haha .aku minum cawan jihad mirza, kamarl dengan fuad !! sengal tol ukhti , suka kenakan org . 

okay , petang tu ade explorace kan , ade cm-3 lah kan , akujoin gak , tp lepas tu aku tolong ajk makanan la, nak masakkan unntuk malam, dah perap ayam , masak bihun kan , lelaki bakar ayam la kan :) sedap la jugak  kan , haha , weh , ni la malam kemuncak nya , aku benar2 terluka . hm , what ?? err bengang nak cerita nie weh , err, haha , over lak an .

hm , malam penutup tu kan , adek-adek ade buat persembahan , ye , mmg giler persembahan budak laki , akuu rasa cm dah tengah tegok cerita power rangers tahu tak ?? haha , werkk , lawak gilerr.. ttbegaduh leps tu kena tangkap polis , then dah abis , lawak giler eh , sakit perut aku gelak,tp yg girlnyer dorang buat nasyid je la.. siap nasa sirih fuad bg bungan dekat budak solo tu , ape la. lawak je fuad bg , haha , 

ttbe tiba giliran beah majmuah aku buat persembahan. kenalkan diri , nama bapak 'pakcik sofi ' , nama mak , 'makcik sufi' . hm , aku dah tersentap dah , aku rasa ade tak kena lps nie , tp aku cuba la sabarkan , takmahu la org tgk aku lemah sgt kan , aku kuat la , ye , aku kuat la , hihi..tp apa yang pasti aku dah mula rasa lain , ttbe kejap lg, dorang buat yang babak dorang nak nyanyi , grr, aku dengar rentakknya lagu jiwang , eh ? aku dah mula rasa lain, aku rasa rentah tu cm lagu 'sufi'-by damasutra. hm , sekali bila dah nyanyi betul weh , sakitnya !!! kali ni aku betul2 taktahan , aku sakit hati , najah dah mula pegang bahu aku , time tu dah nak rasa tumpah , tp tahan la. 

aku pun keluar gi kantin , ingat nak cuuba buat kerja supaya aku boleh lupakan semuanya , tp bila atiraf datang sebelah aku , dia peluk ak  kata sabar , dia paham perasaan ak , aku terus nges jugak dekat sisi atiraf , thanksss a lot atiraf , kau sudi  surutkan kesdihan aku , aku tak join pun salam-3 tu , ak terus balik bilik, sambung nges weh ,sedih weh , berjurai-jurai airmata jatuh  atiraf je manusia yg jd saksi time tu , aku ingat takde org kesan rupanya ramai kesan bilamana aku takde dekat kantin , so, dorang syak aku nges , haha , pandai je :0 . hm ye , atiraf teman aku kat bilik, aku mmg sedih , andai la nasa tahu cm ni aku terluka sebb dia buat cm uh ,  tp semuanya mmpi je , nasa tkkan paham , dia cuma nak sufi je .

aku tak join pun amik pic majmuah , aku nges la mana boleh tahan, aku sedih kenapa sufi, ? aku sedih weh , sekrang aku mula rasa lain dengan sufi , teruka beb ,ntah la  kenyataan bahawa nasa suka sufi tu amat perit untuk aku telan , aku sllu berdoa semuanya salah paham , hm .nasa tkkan paham ape aku rasa malam tu , sbb dia happy sgt dengan sufi dia tu :( . aku sakit hati , tolong berhenti lukakan hati aku ,s ekian terima kasih... some pic ..


aku dan ekin

ha, ni pic aku takde sebab aku takboleh join, sebab sedih nasa happy nynyi lgu sufi . :(

aku dan afiqah.

hakimi-nasa-ammar

ha, ni group spe aku taktahu la. tp ni penghujung explorace :)

ni aku husna dan afiqah

aku dan najah

sebelum pergi

turn aku tuh :)

kali pertama makan :)

bahagia lelaki.



time nak solat-perempuan

solat-lelaki

ha, ni gadis di majmuah4.










my majmuah


aku dan aida :)


nasa :)

sekian terima kasih , pic ni diambil dari cik aida dan safwan :) thankkss okay :) ade jugak pic yang aku nak msukkan dalam blog klau tak , kosong je , okay , ni sikit je masuk, tak muat la banyak2  hihi , kbaii,











No comments: