bangkitlah alia

assalamualaikum . . 
hari ni , eh petang tadi ade bengkel murajaah .  untuk subjek NAHU DAN SARAF :) akan tetapi ustazah buat untuk subjet NAHU DAN MAQAL :) er. best la jugak sebab ustazah sangat kelakar comel dan TAK bosan :) saya suka ustazah syukriah :)  saya suka sangat sangat la. HIHI .

hari nie merupakan hari jumaat, dan sampai sekrang saya masih TAK baca buku lagi , YA ALLAH ! saya rasa macam nak nangis je . kenapa dengan AKU nie ! mana semangat aku , kenapa aku malas sangat-sangat nie . alia ingat pengorbanan walid dan umie , ingat alia ! jangan la malas macam nie bangun alia ! umi , kenapa akak malas sangat nie  ?



aku takde semangat la sekarang nie ! aku rasa macam nak nangis je , aku rasa macam nak keluar Um nie je , kenapa aku ditakdirkan masuk sini kalau aku TAK mampu nak bawak semua nie , aku nie lemah !aku lah makhluk paling bodoh sekali dalam UM nie , :"( saya NAK nangis ! kenapa allah takdirkan saya masuk sini , SAYA malu sangat , saya sangatlah bodoh ! kenapa ? kenapa? saya dah la malas . kenapa ? kenapa ?

sekarang nie atiraf sedang lena diulit mimpi nan indah ! . nadirah sedang berborak dengan BUAH HATInya . aishah sedang mentelaah buku   .sedangkan AKU ? sedang sibuk update blog ! sedang ligat membalas komen diFACEBOOK! . ya ALLAH , dimana kekuatanku ? kalau aku tak mampu nak bawa semua nie kenapa aku masuk Um ? aku sedih .


exam dah nak depan , lagi satu dua hari je , semua orang sibuk menghafal itu dan ini , rajen memegang buku, mebaca buku , aku nie , tak buat apa-apa pun , umi , akak sedih , kenapa aku bodoh sangat :'( . aku sedih sangat kalian . aku nie bodoh tau , dah la mals nak berusaha !  bangun alia . sedarlah dari mimpi ! jangan khayal lagi , mereka semua tu memang pandai ,, leka sekali pun ilmu penuh didada  . sedangkan dirimu . bangun alia ! bangun ! jangan leka ! ya allah , berilah semangat padaku untuk menghafal. tolong lah ya ALLAH ! tolong permudahkan aku untuk mengingati ape yang aku hafal . amin :)


No comments: