KISAH CINTA UMI DAN WALID

hye. nak tahu tak satu rahsia ? yang aku hari ni telah membazirkan duit sebanyak 50 hengget dengan membeli  baju dan jugak seluar , err. bagi ianya sangat membazir , mana tak nya , dorang 23 hengget je tau beli . err makanan . sedangkan aku ? err. aku beli bnda sikit tapi tak kenyangkan ! . sebal !.

hm , hari ni aku rasa nak share kisah cinta umi dan walid la. :) eh ? mana datang semangat nak cerita nie , er sukahati aku lah ! sejak kebelakngan nie , aku rajen lak sebut kisah umi dan walid . HIHI . jangan la jeles. okay umi dan walid kenal dekat kilang . okay memang pun dulu umi dan walid aku bukannya alim sangat pon , bukan sangat , memang tak ALIM langsung weh !dengan tak pakai tudungnya , dengan baggai-bagai la. ni bukan nak bukak aib umi walid . tapi aku nak cerita perubahan yang berlaku dalam rumahtangga walid dan umi .

umi dan walid keje satu tempat kerja la kan . dlu umi cerita , umi ade seorang mber yang minat sangat dekat walid . aku nak cakap sikit la. ni bukan nak bajet ape ke , tapi dlu time muda bapak aku nie boleh dikatakan jd kegilaan para wanita la . sampai mak aku pon pernah tergila-2kan mak aku la. tapi diam je la.

bapak aku nie dulu antara hero la jugak dekat kilang dia tu , sebab bapak aku antara teruna idaman la. err. perghh , PANAS ! haha . bapak aku kira lelaki yang ade rupa la jugak , so, ade la ramai gadis2 cuba mendekati walid , tetapi walid aku nie ha mana la nak layan girl. dia pendiam je . tak suka sangat nak mendekati pmpn atau layan pmpn . dia taksuka ! , sampai sekarang walid mcm tu , dengan org dia dah biasa je baru dia okay .

berbeza sangat dengan umi aku , err . umi tak macam tu . umi adelah insan yang sangat -sangat-sangat la peramah. , umi ni bukan macam walid yang jenis tak layan lelaki , umi nie jenis layan je semua orang . peramah snagat la kan ! err . umi nie dia boleh masuk je dengan sspe . dia tak kisah sebab dia anggap semua  orang same je . sebab tu umi boleh masuk dengan walid , sebab umi kan tak malu , HIHI 

okay , mber umi ni suka sangat dekat walid aw. dia mnta la tlg umi usha-2kan la ye, haha , umi jdilah orang tengah , tapi tak lah tengah sangat , umi ni suka berborak tau , macam saya la ! haha . jadi kekdang tu umi saje je lepak kat tempat walid keje , walid mana selesa, sebab pmpn kan , tapi umi kan jenis selamber je , jadi lelame tu walid ok je dengan umi kan . jadi disitu umi dah rapat dengan walid . okay cerita pasal kawan umi tu habis je , sebab aku taktahu ape jadi , apa yang pasti umi pernah cakap, walid taknak kawan dengan kawan umi tu , walid biasa je , lps tu kwn umi tu mngkin jumpa jodoh dia sndiri , err, adekah aku akan jadi mcm kawan umi dan aku tak dapat miliki dia , err. entah la . :)

okay , now-pasal hubungan dorang , umi time tu dah simpan perasaan dekat walid , ha , saya ingat ape yg menyebabkan umi dan wlaid rapat , sebab , walid cerita pasal ex walid yang ketururunan syarifah tu , kebanyakan keturnan tu kan comel-comel belaka :) . aku ingat lg ayat umi 'kenapa la pmpn tu tinggalkan abg ali, abg ali dah la nsem, kalau saya la, saya takkan tinggalkan abg ali'. time nie kosong lg takde feel ppe .

bila setiap kali nak keluar kilang umi asyik lepak je kat walid , so, lelame umi ade rasa cinta dekat walid , lepas tu . umi kekdang dengan kkwan dia suka curi perhatian wlid tau  umi suka rosakkan mesin kilang lepas tu suruh wlid betulkan mesin tu , time tu la dapat jumpa walid, haha , so gatal  ! hihi .

lepas tu , umi makin lama makin suka dekat walid , ye lah dorang makin rapat , selalu keuar sesame , kekadang tu sesame janji nak keje sampai jam berapa. sampai pernah walid tipu umi , lps tu kantoi yg walid keje smpai shift MALAM kan . jadi umi ngajuk lps tu umi pkir balik. eh , kenapa lak aku nak ngajuk aku bukan ade ppe hubungan dengan abang ali pun, ah , kang kalau abg ali tak pujuk aku , nanti aku dah tak raat lg dengan abang ali, terus umi ok je , umi mmg sgt suka kan walid . 

umi pernah ckp jangan terlau luahkan masaalah atau keadaan kita kan org , jangan jadi pendengar masaalah org teruatama lainan jantina , nanti akan ade perasaan lain :) . so, aku tak nak buat cm tu , umi kata lagi , disebbakan org selalu usik mereka berdua , umi makin suka dekat walid , sebab tu aku tak suka org kaitkan aku dengan mana-mana lelaki , sebb aku taknak jatuh hati dengan lelaki tu , dan aku taknak  , sebab aku takut aku bongkak da sombong :)

penah sekali tu bila walid tak layan sangat umi , umi macam dah pasrah , yelah ,w alid tu dah la ramai peminat , lepas tu cm dah berjauhan sikit kan , so memey la umi terasa hati kan , so, timee tu umi cm dah pasrah , umi kata umi tak kisah la kan , ttbe umi pikir balik , argh , aku tak boleh lupakan abg ali , aku kena dapatkan dia macam mana pun, aku suka dia , aku tak boleh lepaskan dia ,kalau aku nak dia aku kena usaha lebih . ni la antara kata-kata umi yg aku selalu pegang sampaikan aku tak pernah lepaskan orang yang aku suka !.

satu hari tu walid bawak umi keluar makan , time tu la walid melamar umi , walid kata nak jadikan umi pendamping hidup walid , walid taknak umi jadi macam perangai sekarang. walid nak umi lpaskan semua lelaki , walid kata kalau umi terima walid , walid nak umi taklayan mana-mana lelaki , walid nak umi serius dengan hubungan nie . er, umi cerita time balik dari keluar , umi balik rumah macam tak jejak bumi je . rasa cm nak pengsan je walid luahkan macam tu . umi betul2 tak sangka dan percaya , ye la , wlaidkan ramai peminat , ni umi yang kata , tapi macama mana pun semua kekawan umi tumpang gembira.

penah sekali tangan walid luka tau , walidkan abang ali bermoto rxz , kalau bawak moto rxz kan kena ade clach*aku pon taktahu eja betul ke tak . hihi , jd bnda tu kena tangan dan kaki yg ckup , jd walid nyer tangan kan luka , so, ssh nak bawak, walid lak dah janji nak amik umi ,jd bila dah jd gitu , rahim adek angkat , entah la adek angkat walid atau umi, dua-2 taknak ngaku rahim tu adek angkat mereka , huhu, menawarkan diri untuk amik umi ,walid taknak ! walid kata tu awek dia dia tak suka awek dia naik mana2 lelaki , jd walid snaggup la sewa moto mber kan amik umi :) .

dah kawen , macam2 dugaan la :) takyah la cerita ,nanti post lainaku akna cerita dugaan umi dan wlaid semasa baru kawen , dengan time tu , kurang ilmu agama. walid yang ckp , bukan aku , HIHI , er, ape yang pasti aku nak suami macam walid ,sampai ke tua sekarang pun walid romantik dengan umi , pegang tangan umi , bawak kereta pun pegang tangan umi , :) walid penyabar :) umi sellau kata walid adelah lelaki yang satu dlaam seribu :)  dan aku akui :) aku sayang walid  :)  dialah IMAM kami :)



UMI DAN WALIDKU SAYANG :)


CINTA SAMPAI MATI :)


KAMI ANAK_ANAKMU :)



WALID-ALIA-IZA


PASANGAN ROMANTIK :)


TAKKAN TERPISAH :) KECUALI MAUT :)


THEY LOVE EACH OTHER :)


JANGAN PISANKAN AKU DAN DIA- lagu mereka :)



No comments: