Cinta itu fitrah


Niat hati untuk belajar Math . Tapi menyimpang kelain . Terima kasih untuk komen pasal baju itu . Terima kasih banyak-banyak . Mungkin kalau kau tak tengok , makanya takde lah komen yang negetifkan ? 

Jangan menidakkan perkara yang kita tak suka, dan jangan mengiakan benda yang kita suka
Hidup ini sangatlah indah . Perancangan Allah sangatlah cantik . Kita lari jauh mana pun kalau memang ditakdirkan benda ini akan berlaku . ianya tetap akan berlaku . Entry ni khas untuk Awek cun . . Wah ! Tetiba jee buat entry untuk dia . khas aku buat untuk dia nie taw . Bukan senang . HAHA .

Setiap orang punya hati dan perasaan . Macam kau pernah cakap dekat aku . Cinta itu fitrah . Setiap orang akan merasainya, dan kita memang sangatlah berhakk untuk merasaainya. Cuma bezanya cara kita merasai dan mempersempahkan perasaan itu .

Aku jugak pernah cakap kan "Semua orang boleh menunggu , tapi tak semua orang orang boleh menunggu dengan setia" . Kau fahamkan maksud ini . Kita nie manusia biasa. Hati kita boleh tawar bila-bila masa je . Kita ni manusia yang selalu mudah mencintai apabila hati mula kosong dan mudah terasa tawar hati bila sudah menjauh. 

CInta itu kan fitrah . Jangan menangis taw . Kita semua boleh jadi doktor cinta untuk sahabat kita . Akan tetapi belum tentu kita boleh jadi doktor cinta untuk diri sendiri kan ? Susah kita nak nasihat diri sendirikan . Kau selalu nasihat aku , tapi belum tentu nasihat itu kau praktikkan untuk diri kau sendiri kan .

Sabar okay  . Aku tahu kau kuat . Seandainya dia bukan jodoh kau , Allah pasti akan tarik rasa itu , Macam doa kau sendiri . Perasaan itu satu perkara yang ajaibkan .Semalam mungkin kau membenci dia . Kau menidakkan segalanya . tetapi untuk hari ini . Kau hidup dengan mengakui segala yang kau rasa itu .

Semoga kau dapat apa yang kau carik dan apa yang kau inginkan . Terima kasih untuk segalanya , Terima kasih untuk gelakkan kuat dan terima kasih pujiaan kau yang melambung terhadap aku tadi . krik krik . 

No comments: