Hijau Vs Biru



Okay . Today aku nak cerita sikit pasal PRU13 nie . Kali ni nak masuk soal politik la. Memandangkan kita pun semakindekat dengan tarikh pembubaran parlimen . Makanya saya nak cerita la sikit pasal politik ye .

*psst : esok pembubaran parlimen bagi negeri Sembilan tak silap saya. Bila Malaysia nak bubar nie ?

Kembali balik pada topik utama. Jujur saya kata kan . Saya memang pembangkang . Pengakuan berani tu ! kfinee ! saya sebenarnya nak cakap dekat sini . sampai sekarang saya masih terfikir kenapa Umno nie suka berdengki dengan pembangkang . Bukan apa . 

Contohnya , bila kita pasang bendera . Dia akan hantar orang untuk patahkan bendera tu . Bila kita pasangan apa-apa. dia akan guntingnya benda tu . Bila kita buat ceramah . Dia akan hantar orang untuk buat kacau ? persoalaanyya . kenapa buat macam tu ? adakah BN sudah goyah ?

Kebangkitan rakyat kita sudah nampak lewat abad nie . Kebanyakannya dari golongan anak muda. Bukan apa , anak muda sekarang rasa pemimpin kita menindas rakyatnya sendiri . Dan faham-faham je la anak muda mudah terpengaruh dengan rakan mereka. Itu sebabnya pengaruhnya makin kuat.

Aku sokong PAS ni pun atas dasar islam . bak kata tuan guru Nik Aziz. Seandainya BN melksanakan dasar islam . maka , secara automatiknya PAS akan dibubar . so , kita bukan sengaja je nak tadbir Malaysia. ianya demi melaksanakan islam . Saya cakap ikut apa yang saya tahu la.

Bila dok tengok pemimpin kita sendiri yang mempunyai isteri tak tutup aurat. Apa kita nak kata . Orang kata doakan lah supaya Kak Mah kita boleh berubah . yes , sentiasa  doakan . tapi , bukannya pakai tudung ni benda wajib. Suruhan Allah . jadi dia memang harus ada kesedaran sendiri apatah lagi , dia menjadi model kepada rakyat. 

Entah la. Sebenarnya permainan politik di Malaysia pun tak jujur dan kotor. Minta sangat Najib boleh insaf dan dia sedar atas kesilapannya yang banyak menganiaya rakyat . Kalau dulu orang perempuan takut nak berpolitik, kini tidak lagi . Hidup rakyat !