Hari Pertama Untuk Sem Dua

hari pertama aku di Um Nilam Puri , kelantan untuk Semester Dua ini sangat mendebarkan. hm  . pagi tu amik jadual lah . susah hati la jugak sebab kena bangun awal pagi . rr  . penat dan ngantok okayy . almaklum la kan , aku dah asyik banguun lewat je .

bila dorang dah amik jadual , dorang kata lah ade kelas. pergi la ke kelas tu .pergi kelas patutnya ustaz akhbar , tapi dia tak ada kan . so, lepas tu ada kelas dengan ustaz azhar buku tak bawak lagi so, ustaz hanya membebel ntah apa-apa je lah dekat depan tu . 

untuk sebulan lebih tak bersua. akhirnya rindu aku pada dia terkubur juga... hakhak . akhirnya aku nampak dia dengan berbaju biru kotak-kotak. sangat lah nsem okayy . aku rasa nak pengsan . bagi aku apa sahaja tentang dia semuanya comel dan nsem belaka. tak ada kurang pun , ya Allah ,kuatkan hati aku yang miang nie .



time kelas punya kelas , aku duduk hujungg , aku tengah main facebook sebab BOSAN dengan ustaz cakap entah apa aku tak faham, ttbe terasa gelap je, pusing tgk dia bg kertas tandatangan tu , pergh , rasa nak pandang je muka dia tp malu la . haha , tak sempat apa-apa dapat je kertas tandatangan tu dia terus bla. memang la jijik sangat dia nak pndang muka aku. HAHA .

aku rasa nak gelak je la. tapi tahan la jugak, kang kalau dia nampak dia kata aku gediks pulak. dia tu dah la ANTI sangat dengan aku .hm , jadi aku kena la kawal. tapi tak tahan hati aku dok kata 'pergh, pagi-pagi dah dapat hadiah' . HAHA  tak silap aku lah dia kata cam gitu . haha. aku pun tak perasan atau aku silap dengar. entahh la...

kali kedua tu , aku tengah buat apa entah ttbe terasa ade orang tolak bahu aku , aku pusing tgk dia tolak dengan kertas . pergh , macam carik gaduh je mamat ni. HAHA . tapi aku suka dan bahagia walapun dia langsung tak pandang aku ! sombonggg ! menyampah aku ! hm , lepas tu macam biasa la aida gelak lagi, dengan ukhti,  dia kata dapat dua hadiah hari ni, haha . werkk . aku bahagia lah ! segalanya INDAH jika ade kaitan dengan dia :) 



tapi lepas tu ade kelas dia tak join . aku agak tercari-cari lah jugak dia tu , tapi aku tak nampak dia pun , kelas jam 6 pun dia tak join. bila dah keluar kelas tu , au tgk motor dia tk ada. aku tengok tak ada la. tapi taktahu la kalau motor dia tersorok dekat tempat lain, mana dia pergi ? hm .

balik tu, aku beli la nasi putih sebab nak makan dengam sambal goreng yang aku buat tu , bila dengan penuh nafsu serakah aku bukak sambal gorangg tu tiba-tiba aku nampak ade kulat ..huarghh ummi kenapa harus jadi macam ni . taksuka lah ! orang dah la tengah lapar ni !!! so, sambal gorang terpaksa dibuang macam tu saje lah . maka sambal Afiqah la menjadi santapanku .

okay lupa nak cerita pasal result Sem Dua .hm , so sad . Ya Allah, aku merayu padamu . tolonglah supaya C- tak kena repeat . aku tak sanggup ya Allah. ingatan aku tak kuat nak hafal ayat alquran tu . tolonglah biar D baru repeat , tolongglha aku .

okay , aku dapat Dua A , Dua B dan Satu C . hm , okay result palingg teruk okay, orang lain dapat 4 flat . macam hanni and Fadhilah . dapat 3 pointer keatas ,, aku ni sikit je . 3.1 je . entah lagi sikit tau . hm , ape nak jadi la dengan aku . ya Allah, aku sedih la . aku ni memang a teruk , dia pun okayy tau, dapat Empat A Satu B je tau .  so, aku anggarkan pointer dia dalam 3.7 / 3.8 . Tahniah kepada semua Sahabat :) 


No comments: