pejuang islamku di Palestin

assalamualaikum, pagi yang indah ini saya bukak facebook. sebab saya dah terlajak nak solat subuh kan .  jadi lepas solat saya hafal sepuluh ayat muzzamil. hari ni hari jumaat , so, boleh bukak utube atau video .   saya teringat hari tu yazid ad post satu video nie . ya Allah . saya cuba tengok 

sumpah saya menangis pulak pagi-pagi ni . sedih hati saya tengok video rakyat palestin kena serang . Ya Allah kenapa mereka kejam sangat ya Allah ? sedih betul saya tengok kanak-kanak sekecil itu ditembak dan dibomm. ya Allah, dibibir mereka masih tidak lekang menyebut asmaMu. 

Ya Allah, saya daoat lihat kanak-kanak yang sepatutnya masih bermain pondok-pondok, bermain lari-lari, bermain  anak patungg , bermain bajak atau sebagainya tapi mereka terpaksa berlari untuk menyelamatkan diri . tidakkan saya patut rasa bersyukur kerana pernah merasai nikmat bermain dan merasai zaman kanank-kanakku.



saya tengok lagi kanak-kanak tak lagi bersama ibu mereka. kalau di Malaysia ni kanak begitu malu untuk bermimpinan tangan dengan IBUBAPA mereka , tp di palestin , kanaka-kanak itu tak berpeluang langsung untuk menyentuh tangan seorang wanita yang telah melahirkan mereka. mereka harus hidup sendiri . ibu entah kemana ayah entah kemana.

ade satu part yang membuatkan airmata saya jatuh berjurai , situasi di hospital, dimana seorang kanak-kanak dalam lingkungan umur empat atau lima tahun mengendung seorang bayi yang hanya menangis menyebut " mama...mama..". kanak-kanak tadi mennepuk bayi itu dan berkata 'iam your mama,, iam your mama". 

Ya Allah, adik sekecil itu mampu memujuk adiknya dengan mengaku dia sebagai ibu . ya Allah , bijaknya dia . saya menangis teresak-esak saat itu. apabila lelalki membawa kanak-kanak masuk ke dalam hospitall untuk dirawat, runtun hati saya . saya terbayangkan jika suatu hari nanti kanak-kanak itu adalan anak saya . hancur hati saya .

ad lain situassi dimana ahli keluarga mereka disahkan meninggal dunia. seorang wanita menangis sampai tak boleh nak imbang diri. saudara yang lain dapatkan wanita itu dan tenangkannya . wanita itu menjerit dan menarik tudungna sehingga nampak rambut, mungkin dia terllau sedih . dan seorang lelaki yang menjerit2 sampai menepuk dinding. sedihnyaaa..

lepas tu saya ade tgk , ada tiga orang baby atas meja. ingatkan baby tu hidup, sebb baby tu senyum je dan mata dia terbukak , rupanya bila dia tunjukkan dada baby tu kena tembak dengan kepala. ya Allah, baby tu dah mati. adeiikku,. kau seorang mujahid! !! Allag janjikan syurga buatmu kelak. comelnya dia Ya Allah .

saya memang sedih lihat video tu , rasa macam nak tollonngg je tapi saya tak mampu . tp saya doakan terbaik buat pejuang islam ! lepas ni saya akan cuba boikot barang israel. saya akan cuba sikit2lah . saya tak mampu semua . ! in Shaa Allah . saya takkan makan mcd dan beli barang ditesco lagi . cubaan pertama.

tapi alhamdulillah , baru-baru ni dengar , israel dan buat genjatan senjata . dimana mereka tak serang lagi palestin .HOLD . tp harap2 forever dia tak kacau lagi lah ! sebab satu dunia bantah apa dia buat . seseungguhnya doa adalah senjata umat islam ! berdoalah in Shaa Allah, akan diperkenankan . AMinn



No comments: