Eksited Derma Darah

Assalamualaikum . Horrey ! Esok nak start kuliah balik . Ergh ! stress ! Stress dengan seseorang ni sebenarnya , stress pada seorang yang telah menggunakan barang saya tanpa izin . Iam angryyy !

Hari nie kitorang pergi ke Hospital Kota Bharu. Sebenarnya yang nak menderma pada asalnya cuma budak sabah serawak dengan Najiha and Ekin je kot. Aku memang seram jugak nak menderma nie kan . Tak pernah lah nak buat .

Tapi bila sampai tu , dah la bising , macam la hospital tu kami yang punya , Biasalah dah nama pun perempuan , kecoh semacam je lah kan . Kitorang nak derma ni sebab salah seorang sahabat kami , Shu ayahnya sakit . Jadi perlukan darah . Darah Najiha jenis O . Jadi dia derma , Aku ? wa tara tahu wa darah ape. Rupanya A . Baru tahu .
Doakan semoga ayah Shu sihat ye . Amin .

Bermula la episod kami gadis yang gedik-gedik ni nak menderma darah . Paling eksited aku la. Almaklumlah first time kan . Selama ni tak pernah buat pun. Jadi teruja la sikit , siap nak bergambar bagai. Pening nurse tu.


 Shu yang tudung hitam tu. Aku tepi shu baju cokelat tu. Nampak tak ? shu dah macam dia yang bekerja situ . Kemain semangat lagi kan . nasib baik la kecik-kecik dulu ummi aku terapkan dalam diri sudi membantu orang , nampak hasilnya ? Haktuih !
Alaaa , tomelnya anak Ali Ahmad nie . Superspontan . Spontan lah sangat kan . Teruja kan nak derma darah , kemain lah over nak bergambar bagai . Macam la masuk tv. Tapi mana tahu satu hari nanti jadi retis ke kan


Muka-muka bajet yang menderma darah . ya Allah , sumpah memang sakit macam dia nak ketik jari tu , sakit juga masa nak masukkan jarum . Macam beruk dah , terkinja sane over sangat teruja nya kan. Tengok Mida , steadyyy je.
Mak Jemah nie tak menderma je . Tapi saje nak membajet macam derma. Dia la paling lorat sekali , dengan makan dengan bergambar , dengan segala bagai la.
 Masa ni dah selesai menderma dah nie . Nurse suruh makan takut pengsan. Alahai , badan macam gorilla macam aku nie takde maknanya nak pengsan kan .
 Nengok !! mak Jemah yang paling over . Dorang ni tak menderma pun , tapi saje nak merasa kan makanan untuk si penderma. Wakaka. Lawok Muka Aishah. 
 Ini adalah telur separuh masak dan juga airmilo. Aku memang suka telur separuh masak nie . Dari zaman sekolah lagi. Milo dia sumpah mual. Bau telur ! ke bau telur sebab aku baru lepas makan telur ? Entah la,
Ingat pelajar cemerlang je ke ada sijil . HAHA . Aku first time tau . Eksited giler dapat sijil dan hadiah . Tak sangka dapat sijil. Almaklum la kali pertama kan.Balik tu singgah Mcd.  Mekasih kbaii

1 comment:

nur wanda Shuhada said...

baguslaa derma darah , dapat bantu org yang memerlukan. Tak smua org mampu buat. Teruskan k :)