Rindu nak berjiwang lagi

Bila tengok 'teduhan kasih' serius rasa sedih sangat . Teeet . Silap , bukan tengok cerita tu , tapi bila dengan lagu tema cerita tu je .
Entah la , lagu tu amatlah super duper muper letop dan terbaik. Bait-bait liriknya mencengkam jiwa dan nuraini aku . Ade lah satu dua lirik dia aku sangat suka , dan rasa berdebar setiap kali dengan lirik tu . Over naw sampai nak berdebar . Ahakss

walaupun bahagia mengejar bayanganmu , tak mungkin ku beroleh saat indah bersamamu
Aku nie ha , bukan nak berjiwang la sangat , rasanya dah lama tak berjiwang , eh benarkah? Kot la ye. Memang banyak sangat entry aku dah tulis , tapi banyak tak post dan akhirnya dipadam je . Aku tak ade kekuatan pulak nak post entry super super jiwang tahap nak mamposs aku tu . Malu barangkali.

Ha ! ni yang spoil nie bab 'malu' . Kenapa lah aku ade sikap malu , Eh , bukan lah tak perlu ade sikap malu , masaalah besar yang datang melanda diri aku nie ha , aku ni ketegori pemalu tak bertempat ! over sangat malu tak bertempat tu. Buat lex dah ler !Ni gigil over sangat .

Berbalik pada tajuk asal. Aku ni memang minah jiwang. Dekat sekolah , takpayah cakap la , aku ni memang fames la. Bukan fames benda baik ke , ketua pengawas ke, ape ke. Tapi aku fames bab jiwang karat marat nie. Paling aku fames , fames buat jahat . Tu kompem dah tu !

Orang tak kenal aku sebab benda baik , Eh , ade apa benda baik , dulu orang kenal aku sebab aku masuk debat , syarahan , pidato . Hallo you !! juara okayyyyss. Tu fames kejap , sejak tu jadi lah aku orang busy kan , asyik cikgu tempah suruh masuk macam-macam pertandingan. Alahai ! superperasan.

Pasal jiwang pulakss . Aku ni memang suka karang kata-kata cinta , kata-kata sahabat. Ayat aku pergh ! , memang la berbunga. Sebab tu Bahasa Melayu aku alwaysss A. Kalau aku tak dapat A , aku akan gi jumpa cikgu tu , suruh dia cari mana silap dia tanda kertas aku. sampai macam tu sekali loratnya aku ?

Heyyy youusss . Of kosss la. A itu penting okay dalam SPM . Aku kena pastikan dapat A. almaklumlah nak jadi minah jiwang karat marat kan .

Sampailah aku berjaya membuat satu cerpen , masa aku tengah bosan mengantuk nak mati cikgu tu mengajar dekat depan. CIkgu apa pun aku tak ingat , ade hikmah la tu aku tak ingat supaya tak ade dosa aku ingat siapa cikgu tu. hehe .

Aku buat cepern untuk kawan aku tu sesaje je . Tak sangka bila kawan aku sorang lagi tu baca , meleleh-leleh airmata dia jatuh . Sumpah sedih ! itu kata dia la. bukan aku. Sejak tu , sekali lagi aku fames okay dekat kelas tingkata lima je . hehe . Dorang duk pusu-pusu suruh aku buat cerpen pasal kisah cinta dorang.

Pusu-pusu lah sangat , padahal pelajar tingkata lima ade lebih kurang 60 orang je . Yang minta bukannya semua orang puun .Dasar perasan nak mampus aku nie ha .

Itu la kisah jiwang aku. So , sampai sekrang la aku terkenal dengan kejiwangan aku ni. Kalau kengkawan jumpa mesti soal jiwang tak lari dari hidup aku . macam dah sebati. Menulis kata-kata jiwang tu kekadang aku tulis hasil aku sendiri , tapi ade orang yang macam dengki dengan aku , cakap aku cilok dari blog orang lain . Heyyy you ! pleaseee la !

Kalau aku nak berjiwang dalam belog aku lagi boleh tak ? aku nak jiwang , tapi takut orang tak suka , aku nak buat apa ? nak cerita pasal politik ? macam hareeem je korang kutuk aku jugak , aku cerita pasal cinta pun , macam hangus je korang kutuk aku. habis aku nak cerita pasal apa ? pasal korang berak ? err.

Klah ! Entry ni nak lepas geram je. Entah la entah apa aku bebel tu . kabiii

No comments: