Kenapa harus ada rasa tak selesa?

Dah hampir setahun , bakal genap setahun aku menimba ilmu di Nilam Puri , Kelantan. Apa yang aku boleh cakap dekat sini , sangat happy seronok dan sangat bahagia . Bahagia sebab ada kawan-kawan yang super duperr tuperr best and sempoi .


Tapi apa yang aku nak cakap dekat sini , bukan pasal apa-apa sangat la . Tapi ini soal diri aku , hati aku dan juga berkenaan dengan diri aku sendiri. Aku sendiri !

Kenapa harus ada rasa tak selesa ? Sudah setahun aku berada disini. Sudah setahun  aku memandam rasa pada dia , kenapa aku masih ada rasa tak selesa setiap kali aku berdepan dengan dia. Kenapa masih tak ada keberaniaan dan kekuatan. Aku malu.

Benda ni pasal siapa? Pasal siapa-siapa je lah yang sesiapa je dapat teka benda ni untuk siapa. Perasaan ini dah lama hadir , Tapi kenapa aku masih tak ada kekuatan nak berhadapan dengan dia. Kenapa aku masih rasa tak selesa nak masuk kelas, nak belajar. Kenapa rasa beban je.

Adakah aku harus buang perasaaan bodoh ni jejauh baru aku akan rasa tenang . Allah ! aku benci hadirnya rasa ini. Kenapa susah sangat nak buat biasa je . Susah benar . Kenapa payah sangat. Bencinya aku dengan rasa ini. Aku tak suka.


Semoga esok bakal tak ada lagi rasa bodoh nie. Dah setahun Alia , kenapa masih lagi membodohkan diri nak rasa tak selesa, tak ada keyakinan bila nak belajar dalam kelas. Macam tu bila nak berjaya. Stupid !

No comments: