Atas sebab apa ?


Kenapa saya masih menunggu dia ? Kenapa saya masih setia disini ? Kenapa saya mampu menunggu dengan begitu setia ? wakaka . Ayat takboleh blaaa kot. kiki .

Entah la . Kata orang , Langit tak selalu mendung . Hidup ini umpama roda. Kadangkala kita dekat atas , kadangkala kita dekat bawah . Kadangkala tu , kita rasa kita teruk sangat . But sometime kita rasa kita mampu hadapi semua ini . Ini namanya hidup .

Beberapa hari yang lepas . Aku menerima sesuatu yang yang menggembirakan hati aku . Aku dapat rasakan benda ni umpama membalas rindu aku yang tersimpan hampir dah nak sebulan la jugak . Aku syukur sangat sebab Allah bagikan memberi ruang pada aku untuk melepas rindu .kiki . uwerkk .

Menyampah baca ayat aku sendiri . tapi hakikatnya ini lah yang aku rasa . Orang lain tak faham apa aku rasa . Sebab kisah korang sentiasa ditemani bahagia . Tapi aku ? Bayangkan aku seorang perempuan yang tahu menunggu seorang lelaki untuk menerima aku  . Malah , aku dah tahu lelaki tu tolak aku , tak nak dekat aku , tapi aku masih menunggu dia .Kebodohan apakah yang sedang aku lakukan ini ?

Nampak bodoh kan ? tapi aku nak tanya la . Perkara bodoh yang aku buat ni , siapa je mampu lakukan ? bukan aku nak kata aku hebat , nak mendabik dada. Tapi tak semua orang boleh tunggu dan jadi macam orang bodoh sukakan pada orang yang dah memang kompem tak nak dekat kita .

Aku sendiri pun tak kuat . Kadangkala aku hampir tak setia nak tunggu dia . Tapi alhamdulillah . Mereka suruh aku lupakan dia . Aku tak nak ! aku ada sebab . Aku tahu .. setiap yang kita nak perlukan kesabaran , dah lagi kita nak kan benda tu , Allah akan uji kita satu persatu . dan aku belum lagi diuji dengan ujiaan besar . apa yang aku lalui hanya kecil-kecil je . tapi itu pu kadangkala aku rasa down sangat !

kalau dulu , dia tu keras sangat . Atau bahasa paling teruk , dan aku pernah gelarkan dekat dia adalah kejung . Kenapa kejung ? Seandainya satu hari nanti dia terbaca entry aku ni .. ha ,, mai cik nak habaq . Dulu kau pernah tanya Najiha kan kenapa aku gelar kau kejung

Sebab kenapa aku panggil kau macam tu , sebab kau tu keras . hati kau kerasa , beku , ego ! hati kau macam batu , kau susah nak lembutkan hati kau tu . malah dulu, kau nak sebut nama aku pun kau jijik . kau ego, aku benci dengan sikap kau dulu , tapi cute jugak . tengok tu ! sempat juga puji kau tu !

Itu lah jawapannya . Alhamdulillah ,sekarang kau tak macam dulu lagi . Aku tak kata la kau tu terima aku , tapi sekurang-kurangnya , kau dan aku boleh la berkawan . Tak ade la macam dulu, cukup jijik kau dengan aku . Aku syukur dengan diri kau sekarang. 

Kenapa aku masih menunggu? sebab sampai sekarang aku masih tak tahu kenapa aku suka kau . sebab tu aku masih menunggu . kiki . kbaiii . ayat gilak babi poyo ! . Bersabar itu kan indah ,

2 comments:

Unknown said...

menunggu dia :)Hana pun buat macam tu.. next year dia dah nak fly.. insya-Allah, kalau betul we're meant to be, jodoh takkan hilang ke mana... :)

laili said...

the same thing happen to me..suke kat someone tp ternyata dye mmg x suke kite..nak wat cmne kan...