Bila terasa down sangat !


Status facebook saya untuk hari ini agak sedikit mengecewakan . Sebenarnya ade sesuatu yang mengecewakan saya sebentar tadi.  Baru je dapat masej dari seseorang yang membuatkan mood saya terbang entah kemana. Iam really sad .

Saya sendiri tak tahu kenapa rasa down sangat hari nie bila dapat masej tu . Hati rasa kecewa sangat . Kenapa benda yang saya harapkan selalunya tak dapat ? Kenapa juga saya terlalu mengharapkan benda tu sedangkan saya sendiri dah tahu benda tu saya tak akan dapat . 

Ooh ! sebab saya rasa benda tu akan jatuh ke tangan saya juga satu hari nanti. Ish ! betapa bodohnya diri ini kan . Rasa macam saya sedang jadi Lian Ni Chian dalam cerita 'the bride with white hair' je . Mencintai Zhou Yi Hang yang selalu mencuba untuk membunuhnya .

Tapi kisah saya lain . Kisah Lian Ni Chian tu , Zhou Yi Hang memang cintakan dia , tapi disebabkan berlainan puak kung fu , dia cuba sakiti Lian Ni Chian agar Lian Ni Chian tak dibunuh orang lain . Kisah saya ni ? Ohh Pleasee Alia ! You tu bertepuk sebelah tangan . Dah tu kenapa nak kecewa sangat nie ?

Ish ! Dah kenapa aku nie  ? Benda nie kecik je Alia. Jangan nak kecah sedih sangat boleh tak ? Jangan nak kecewa sangat boleh tak ? Come on Alia ! kumbang bukan seekor. Tapi Tapi diri ini sedih sangat . Bukan saya yang minta kekecewaan ini .

Orang pernah kata . Kalau kita dah berani untuk sukakan seseorang itu , kita kena berani ambil risiko untuk ditolak atau dikecewakan . kita kena bersedia untuk sakit hati sepanjang masa . Kita kena terima kalau apa yang kita harapkan tak menjadi . Ergh! , tapi kenapa perlu dia buat macam tu sebelum nie ? 

Sudah la Alia . Semua sudah jelas . Tolonglah jangan fikir lelebih lagi . Fokus esok orang nak datang rumah. Layan elok-elok okay . Kawan datang jauh tu . kbaii 

No comments: