Kak Ani Tunang

You Alls . Ada yang rindu aku tak ? Bajet macam budak hot je orang nak tertunggu-tunggu entry aku. Padahal semua orang duk berdoa je dalam hati agar aku tak update apa-apa. Kenyataan yang amat menyakitkan hati ini. Nmun ku telan jua.

Btw . Memang aku ni selalu ketinggalan zaman . Orang tu bertunang dah berzaman. Baru sekarang nie terkedek-kedek nak update . Ish ! lantak pi la . Paham tak yang laptop aku rosak memanjang je . Stress okay ! . Nak buat cam mano ? Tak kan nak hentak pijak-pijak supaya on kan . Masaalahnya ade ke insan yang nak mempersoalkan semua ni . HAHA . Giler syok sendiri aku nie.


Okay . Ini orang kuat dalam majlis pertunangan . Majlis pernikahan. Sebab hanya dia yang kretip dalam pamily kami. Dia memang superb , terbaik , dabomb la.  Malam sebelum majlis pertunangan.


Orangpaling kuat-kuat sekali. Tanpa mereka jugak, Tak gempak dan tak ada la makanan untuk sebarang majlis perkahwinan atau pertnangan atau pun kenduri . Masakan memang menjilat lidah weh .


Lah ? kemain lagi bebudak zaman sekarang. Kalau aku dulu-dulu, kemain kecut perut merut nak duduk pentas orang . Nak bajet macam pengantin , lagi la malu. Zaman sekarang dah tak hairan dah . Aku je terkial-kial malu dulu-dulu.


Si comel Aku . Lokman-Iris-Danish-Adila. Comel kan ? kaki bergmbar nie .


Ini pulak iklan apa ni ? iklan baby ke ? alolo. Tomelnya si kecil nie . Memasing budak zaman sekarang bergaya ye . Jeles i .


Taraaa ! Itu orang bertunangnya . Kak Ani . Umi aku paling rendah . Aku paling cun la walaupun hakikatnya tak cun langsung . Aku kisah apa?


Kah-kah . Ini bukan lah pengantinya atau orang yang bertunang ye . Ini adalah kami. Aku dengan abang sepupu yang memang suka nak usik aku. Setiap kali ade aku dalam apa-apa majlis, suka sangat sakat aku nak bergmbar dengan aku. Takpe la. Saudara kan .


Ini baru 0.5 % aku yang bergambar . Kalau semua bergmbar memang tak cukup la. Sebab ramai gila. Bayangkan adik beradik bapak aku je 20 orang . Aku yang umur 19 pun dah ade cucu tau . Bayangkan besarnya family kami.


Dalam Majlis pertunangan . Dalam masa yang sama Ade enam orang punya hari lahir. Jadi sekali sambut la. Aku tak ingat la sesiapa je. Tapi antara yang ade dekat-dekat dengan kek tu la birhtday girls and boys. Tapi jangan salah faham . Akak yang baju merah tu bukan bini abang baju hitam tu. tu sepupu je .

Alhamdlillah. Tamat. Penat memang penat. Macam la aku yang buat majlis ni sambil lorat nak penat nya. Tahniah kak Ani.

No comments: