mencintai dia tanpa perlu jumpa


Keadaan Tuan Guru tika bermunajat semalam. Moga Allah SWT memperkenankan doa Meraka.

Aku tak pernah bercakap dengan beliau . Tapi kenapa aku mencintai dia ?  Aku tak pernah melihat dia diahadapanku . Tapi kenapa aku jadi tertarik untuk mendengar kisahnya. 

Aku tak pernah duduk disebelahnya . Aku tak pernah bergelak tawa dengannya . Aku tak pernah bersenda dengannya . Tapi kenapa ada rasa kasih dan sayang dalam hati ini ?

Ya Allah , beliau adalah insan yang kau cipta dimuka bumi tak perluu untuk kami duduk disisinya , hidup serumah dengannya , sudah mampu membuat kami rasa cinta dan kasih terhadapnya . Ya Allah , hebat sungguh perasaan cinta ini . Ajaib sungguh cinta yang kau anugerahkan ini .

Hanya mendengar kisah tentangnya , aku boleh jatuh cinta . Sedalam-dalam cinta . Setiap kali mendengar kisah beliau difitnah , dihina , pasti airmataku akan mengalir . Aku rasa sakit hati dan benci dengan penyebar fitnahnya . 

Ya Allah , kau lindungilah dia sebagaimana kau lindungi hamba yang kau cintai dan kasihi . Kau berilah kemenangan kepada islam . Amin . Kau izinkanlah dia memperjuangkan agamamu dimuka bumimu ini . Amin 

No comments: